En helg att se tillbaka på!

Det blev en riktigt bra helg! Det kan jag säga ärligt att jag inte trodde. 

Fredag med tv, ljus och välbehövligt lugn. Det blev en rörig torsdag på flera vis.

Lördag åkte vi till Flen och där var det bondfest! Bokstavligt talat! Det var inte så jättemycket folk där men någon sa att folket liknade invånarna i West Verginia och det stämde verkligen. En man hade fått en hel del innanför västen och det gjorde nog honom varmare än vanligt så han tog av sig skjortan. Det borde han inte gjort för det var INTE snyggt. Det blev drängfylla för många det är lätt hänt med gratis alkohol. Par som bråkade och folk som gjorde bort sig, det var riktigt kul att sitta och obeservera där jag satt nykter.

Det serverades jordgubbstårta till efterrätt och Lovisa fick tag i en som hon kastade på Eufronio. Det kunde slutat så men icke - Eufronio släppte lös sina spanska demoner och det utbröt fullt matkrig i köket. Jag skrattade så jag vek mig och fick ta skydd för att inte hamna mitt i allt kastande. Kul var det alla fall.
När Catarina och Robert kände att det var dags så åkte vi hem - det var svårt att få upp bildörren tror jag för rätt var det var när jag står och väntar så ser jag ett par långa ben - skrotningen var ett faktum.

Väl tillbaka hemma så drack jag ett och annat glas vin med Linda och company som var där. Vi satt alla och pratade i sommarnatten och det var mycket trevligt. Robert och jag lyssnade på blues och pratade massor. När klockan så närmade sig två kom det sms från Sara som fått 6 st kattungar!! ja inte hon men Ratten.... Sara var stolt och lycklig så där som man blir när man är med om mirakel. Gratis var det också - väl värt att tänka på tycker jag.
Halv 4 gav vi upp och gick en promenad som gav myggbett på diverse ställen men det var mysigt.

Söndagen var fest & middag för Linda som åker till Australien. Vi grillade och det blev lerduveskjutning för dom som vågade. Jag körde grävmaskin för första gången i mitt liv, men det var innan alla gästerna kom. Jag är ganska dålig på att vara social. (undrar vad det är för fel på mig? Rätt många om man frågar en del men jag undrar faktiskt när det gäller socialt)

Söndag kväll kom vi hem och tog en härlig dusch och sen blev det sängen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0