Naket i affären??

Det är varmt ute och det gör att en del mer eller mindre ovälkommna inslag visar sig i vardagen

Jag tänker närmast på hur folk sliter av sig tröjor! Framför allt är det männen som tar sig dessa uttryck.
När man går på stan eller i affären så är dom där - med svällande bukar som hänger över shortskanten, håriga ryggar som ser ut som ryamattor eller bröst som ser ut som en djungel och svett som rinner i rännilar utmed pannan eller över bröstkorgen!
Det är inte fräscht när man går i affären och ska handla mat och blir utsatt för dessa otrevligheter.

Jag gissar att det är män med en massa helt obefogat självförtroende som har en självbild av att dom ser ut som männen i reklamvärlden. Dom tycker att det är en självklarhet att bara helt frankt vräka ut sin kropp för alla. Vem vill se det? Deras partner kanske - men det får dem ju göra hemma då. Även om dem såg ut som killarna i reklamen så det inte så att jag tycker att det är mer okej. Det är helt enkelt ofräscht bara.

När jag ska handla mat och gå bland grönsaker och välja det jag ska äta och tillaga hemma det är något jag tycker ska vara fräscht. Jag vill gå bland krispiga grönsaker och svala kylrum och bli inspirerad. Att då bli utsatt för denna parad av svettiga kroppar är inte kul. När man sen står i kön för att betala då är det ibland trångt och det värsta som då kan hända är att man stöter mot någon sådan äcklig varelse. Fy fan!

Sen är det ju i min egen värld så att jag verkligen inte kan fatta det här med hår - hår på ryggen mest det är inte fräscht! Det är verkligen helt hänsynslöst och helt utan självinsikt att göra så. På stranden är man klädd så, när man är på fest, i affären eller på stan ja då har man tröja på sig. Punkt.

När det gäller tjejer så är det inte fräscht med att springa i bikiniöverdel på affären heller - jag tycker inte att det passar sig. Svettiga kvinnokroppar är inte heller fräscht. Som tur är inte lika vanligt fenomen som män i bar överkropp.



Kommentarer
Malin

Väl rutet!

2010-07-13 @ 23:20:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0