Sol - jobb - eftertanke och sex

Igår var jag på en intervju och ska på en till idag, det är kul att det rullar på lite, nu vill jag bara dra igång och jobba som fan.

Idag är det ju sol och lite varmare alla fall så kanske kanske att man kunde få jobba lite på brännan. Det är inte kul när den jag fick i CA försvinner nu...... det är lite fint med solbränna och slippa vara blek.

Det är många och stora beslut som ska fattas nu och man får tänka lite - utmanande och spännnande. Jobb, boende är prio men också annat. Jag träffade Sara häromdagen och det var kul att se henne - jag hoppas och önskar att det vi pratade om får resultat. Idag ska jag träffa Sebastian - det ser jag fram mot.

För övrigt fixade jag en del annat igår och dagen var bra - effektiv och bra. Det är lite tydligt att jag behövde styra upp lite på flera fronter.
Jag har pratat med en del vänner och ska försöka ses med dom så fort det går och passar.

Jag har läst tidningen, dels Aftonbladet häromdagen och LT idag. I Aftonbladet skriver man om veckans toppnyheter och då är det dels en person som begått sexbrott och sen är det Annika Östberg som tydligen ska sommarprata som fått höga noteringar i läsare. Jag personligen tycker inte att brottslingar ska ha specifikt med utrymme i etern alls! När det gäller Annika Östberg blir jag riktigt irriterad. Hon begick ett eller faktiskt två brott i ett land som genererar livstid - i det landet är livstid verkligen just precis vad det låter som. Varför hon ska hit och avsluta sitt straff här eller varför hon ska kosta Sverige pengar det kan jag inte förstå. Hon skulle tänkt på det innan hon begick brottet tänker jag. Sexbrottslingen ska ju bara ut med namn  och hängas offentligt kan jag tycka. 

I LT idag står det om en man som kan få fängelse för sexbrott mot barn...........kan???? Det är inte klokt tycker jag, självklart ska han i fängelse - länge. När folk som begått brott försöker få lindrigare straff eller får uppmärksamhet i pressen - när dom sitter på fängelse eller får vård....... hur många är det som tänker på offren som blivit utsatta? Är det någon som tänker nu på hur dom personer Annika Östberg var med och tog livet av? Vad gör dom denna sommar???? Eller offren till sexbrottslingarna......hur fan mår dom??

Tittade på TV i förrgår också - Penn och Teller - det handlade om orgasmer. Helt sjukt program tyckte jag och lite kan man undra hur fan det står till på sina håll....

Vart är vi på väg?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0