Detour......

Vilken enromt lång dag!!

Jag började 6 idag och tänte att eftersom jag slutar halv 3 kan jag ta det lite cool i eftermiddag........
Men följande händer:

- jag kommer inte iväg från jobbet förrän kvart i 3
- jag skulle hämta däck på Huddinge Sjukhus direkt efter jobbet (konstigt ställe men det finns skäl)
- jag skulle hämta Mia halv 5 på hennes jobb

Sen booooorde jag kunnat åka hem men då blir det så där som det blir - en tur över halva Stockholmsområdet med omnejd....... jag åkte till Järna och till Haninge och till Södertälje via Farsta och Älvsjö.
Det var dock en rolig tur för jag hade vinyl 107.1 på i radion och det var kalasmusik - jag kände mig nöjd och glad så jag satt i tankar vilket fick mig att köra mot rött....

Väl i Tälje igen ville vi hinna till Ing1 och sladda vi var hungriga så gulliga Mia bjöd på Max, nu hade alla dragit så vi åkte hem och packade in sommardäck i förrådet och mötte upp Malin utanför lägenheten.

När vi kom hem för en timmme sen insåg (det jag glömt/förträngt under dagen) jag att hantverkarna här hemma sprider ett tunnt fint betongdamm i hela huset så det knastrar under mina fötter och man kan inte ta i något alls hemma utan att bli så där äcklilg om händerna. ( ja lite överdrivet av mig men ni fattar)

Lovisa, Malin och Mia sitter nu och planerar inför festen på Lördag. 

Men  jag dammsög och torkade av golven.

NU är jag hemma. Sitter här och ska kasta mig i sängen och läsa lite.

Konstigt vilken dag det blev - jag som bara ville åka hem? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0