Stockholms Tokeri

Slutade 5 idag, det är sena passet och innebär att jag börjar 6 imorgon. Det är nice en fredag. Jag och Lovisa ses inte så mycket som vi skulle önska kanske så vi försöker få de stunder vi har att räknas.

Idag åkte vi direkt efter jobbet till OKQ8 för att kolla avgasröret på 940:in, kanske inte det folk i allmänhet ser som kvalitetstid men vi gör det. Efter lyckat (ja ganska faktiskt) förvärv där så åkte vi till Minako och hämtade mat. Jag åt bentolåda och Lovisa åt Teriyakikyckling. Gott!!!! Jag drack ett par glas vin och vi kollade tv med tända ljus. Riktigt nice.
Nu är det sängen som gäller och imorgon kl 6 står jag på Drivhjulsvägen som en pinne i skit.


Mest skit.
Chaufförer som bokstavligen idiotförklarar mig. (något bara nära vänner o familj har rätt att göra)
Chaufförer som vägrar göra det som är mest rätt och affärsmässigt
Caufförer som sätter sig med armarna i kors som 3-åringar och tjurar när inte den eller den körnigen kommer deras väg
Chefer som piskar jagar och tycker att man ska prestera mer i form av ideér och bra inslag.
Chefer som undrar när fakturering är klar, frisläppningar gjorda, kreditar klara och underlag för avräkning ska vara rapporterat.

Men det finns också ljus - som gör dagarna roliga - för jag tycker att det är kul.

Chaufförer som faktiskt bryr sig (japp - det finns 2 typ)

Medarbetare - kollegor som förgyller tillvaron....

En med rappa kommentarer
En som alltid är glad trevlig, stöttande - den riktiga arbetskamraten
En som jobbar hårt men hela tiden önskar att borelia eller magsjuka ska komma farande
En Sverigedemokrat?? med rappa kommentarer
En tyst bevakande som fäller kommentarer som är träffande
En som förgyller sitt (utmanande) jobb med facebook och spray
En som sprider glädje (?) med dialektat klämkäcka vitsar
En som är ny och försöker få koll på denna ganska brokiga skara
En som inte säger så mycket men när han öppnar munnen reagerar man eller så händer det saker - en doer!

Det finns fler, chefen som rasslar runt och ser till att vi gör det vi ska, han har hela tiden ett leende men jag vet att det är en gammal militär där inne och han HAR KOLL.
Den äldre mannen som pensionerade sig för flera år sen men som fortfarane går i korridorerna och ingen VET vad han gör, alla vill ha hans jobb (är han fortfarande betald???)
Det är den glada inhyrda personalen som skrattane fixar allt runtikringade
Det är den snyggt välpolerade mellanchefen som sveper in och kastar ur sig order (utan förbehåll)
Det är alla säljare som ingen vet VAD de gör eller OM de gör något.
Det är den där arbetsområdeschefen som har något större problem som gör att han allt som oftast kastar ur sig otrevligheter.

Sen är det jag, helt förvirrad - lite omaka som gör att jag inte riktigt passar in - klart blond och alldels för pryd. Jag svarar i telefon och springer som en galning mellan våningarna och hela tiden undrar jag vad jag skulle göra för jag hela tiden glömmmer vad jag gjorde nyss....

Men fördetmesta har vi roligt - vi behöver det för alla jobbar vi hårt - ja inte alla kanske, men några stycken av oss. Imorgon är det fredag - det innebär frukostfika innan vi drar igång -det blir nice - eller blir det?
Jag har fan glömt!



Kommentarer
Titti

Du är såååå träffsäker. Tror inte att det är ett direkt sjunkande skepp, bara en klar organisationsmiss!!!

2010-11-19 @ 17:01:17
Diana

Jag undrar vilken jag är?

2010-11-20 @ 14:36:50
Janne

Hahaa.. ja du e rolig du A.k.

Jag ställer mig samma fråga som lady.D

2010-11-20 @ 15:00:12
Annakarin

Ja, Diana - du är den med rappa kommentarer och Janne - du är den riktiga arbetskamraten. :) De andra är inte så svåra att klura ut ellerhur?

2010-11-20 @ 22:09:58
Alex

Finns jag med på din underbara lista??

2010-12-28 @ 20:06:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0