En epok är över?

Jag har under många år faktiskt åkt till Shell i Moraberg för de har det absolut godaste kaffe man kan tänka sig. Att åka in på morgonen på väg till jobbet och greppa en kaffe har varit självklart och något jag sett fram mot, eller på kvällen träffa en vän och ta en kaffe och språka lite.

För ett år sen (eller är det mer?) så blev Shell också 7- eleven och vips så kom där en ny hightech kokare bredvid den gamla braiga..... Jag pratade med personalen och sa snälla byt inte ut den gamla för det är det absolut bästa kaffet i hela stan. De sa att jo men det är tänkt att den gamla ska vara kvar..också.

Häromdagen var jag där. Då har de tagit bort min gamla kaffekokare!! Den nya är inte alls lika bra och kaffet blir inte alls lika gott.
Jag är klart besviken. Jo då - det funkar men inte lika gott som innan. Antagligen var det år av beläggningar och skit som gjorde den extra touchen men va fan........gott var det.

Det var bättre förr det kan jag konstatera.........eller är jag bara stelbent och rigid nu?
Hur som helst fick jag igår av min dotter en jättefin kaffemugg att ha med i bilen så jag kan koka själv - hemma och ta med mig. Ska jag träffa vänner åker jag väl till Shell Moraberg för det är inte helt kass. Kaffe måste jag ha.
För kaffe älskar jag.


Kommentarer
Michaela

Glöm inte ditt inlägg om gamla bittra kärringar ;) haha nä skämt åsido gull :) Men ditt inlägg om kvinnor i 40års åldern ;) Kram!

2010-10-08 @ 16:03:18
URL: http://michaelastappe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0