Inte ska väl jag.......?

Jag vaknar på natten, hivar av mig täcket och kastar mig upp och sliter upp fönstret. Den kalla luften ger mig lite lindring. Jag tar mig sedan ut på toaletten och det är inte lätt för jag är utan linser och mer eller mindre blind. (jag undrar vilken natt Lovisa ska möblera om så jag snubblar på något?) Sedan tar jag mig tillbaka och i fönstret står en kanna med vatten som jag bälgar i mig.

Under vaken tid så kommer det en värmevåg och sköljer över mig så jag måste kasta av mig kläder eller veva ner ett fönster eller fläkta med musmattan så jag får lite kyla...........

Japp! Det är inte lätt att bli gammal...... men säkert ser jag rätt kul ut.

Idag har jag alla fall varit hos gynekologen - en helt egen historia som bara kan liknas vid en enda sak:

Scenen från filmen Heartbreak hotel...........se den om du inte gjort det. Det är JAG i varenda steg!

Jag har fått tabletter utskrivet som ska lindra och jag har fått en remiss för mammografi. (HUR ska jag fixa att gå dit??) Jag fick också cellprov och diverse andra prover tagna.  Allt detta gjorde jag och dessutom lovade jag läkaren att det inte ska gå 4 år innan jag kommer tillbaka. För det är ju en sån fröjd att få gå dit?

Det är så det är när åldern rasar iväg och gravitationen gör sig skrämmande påmind. Men det är nu jag kan sälla mig till klimakteriehäxorna (som om jag inte varit där i alla år)
Det är nu jag inser att nycklar som förr var en käck tingest man öppnade dörrar med nu mest är något man spenderar tid att leta efter....

Jag är gammal helt enkelt. Fan vad kul jag ska ha!



Kommentarer
DD

Det där med att bli glömsk...uscha...är det därför?



Men alla dom där saker man sagt att "det ska jag göra när jag blir gammal", det är ju liksom dags att börja göra dom nu!!!! Tjohoooo! =)



2010-10-13 @ 12:58:44
Mia

Ojojoj....låter som en hiskelig historia...vill inte hamna där....Hjälp!!!

2010-10-15 @ 19:51:05
URL: http://http:


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0