Den andra Annakarin.

Hej, Lovisa Carlsson här - har blivit ombedd att gästblogga, men jag sa aldrig vad det skulle handla om. Hoppas att du inte ångrar dig älskling.

Ni känner Annakarin som den där drivna kvinnan som gör allt, finns för alla och lyssnar på folk - styr upp saker och står kvar när det blåser. Annakarin är många människors "när det brinner" person, framförallt sina barns. Givet. Hon är den där personen som jobbar hårt och intensivt, är en stark och ärlig vän och skrattar vid rätt tillfällen. Ibland gör hon bort sig och ramlar, men så mycket värre än så är det inte. Dåså, jag tror att jag fått med allt.

Låt mig då presentera den andra Annakarin. Hon som skrattar högt åt sina egna skämt och som hittar på egna ord för tex alvedon = alvisar. Ibland blir hon trött på folk omkring sig och vräker ur sig både det ena och det andra. Den andra Annakarin är en emellanåt ganska liten kvinna som står helt handfallen här hemma då och då. Som ibland kryper upp i mitt knä och pratar väldigt tyst om saker hon aldrig annars skulle säga.

På morgonen har Andra Annakarin väldigt speciella saker för sig. Det är som en rutin säger hon. Jag kallar det för ett mantra, en trans, en pervers böjelse - hon gör precis allting samtidigt. Fönar håret, dricker kaffe, sitter vid datorn, röker, klär på sig, sminkar sig - exakt precis samtidigt. Alla dessa saker blir som olika stationer som man hade i skolan på idrotten - bara det att Andra Annakarin har dem här, hemma hos oss klockan halv fem på morgonen.

Emellanåt blir hon neurotisk. Var sak har sin plats och skåpluckor är till för att vara stängda. Hon har en helt egen syn på handduksvikningar, och om man inte delar den är man inte ett skit värd. Hon tråcklar med mig och försöker lära mig att vika på sitt sätt, det går sådär. Öppnar jag en skåplucka så stänger hon den DIREKT. Hon blir galen på mig när jag byter kanal på teven när det är reklam på den kanalen vi tittar på.

De flesta människor jag och Annakarin möter tillsammans har antingen Asperger eller ADD eller ADHD. Runt  Andra Annakarin haglar det diagnoser.

Jag har så mycket mer att berätta om, men jag vill kolla reaktionen hos Annakarin först. Så ni får helt enkelt nöja er med det här så länge.

/Lovisa Carlsson (www.jagdodademufasa.blogspot.com) <-- I den får jag ju skriva vad jag vill! HA-HA.


Kommentarer
Annakarin

Hahahaha! Roligt och det absolut värsta är: Det är sant. Jag inser det just som jag sitter och läser. Du är som alltid - rak, rå och har observerat saker som de flesat inte ser. Tack - och varsågod - kör hårt med sanningar.....jag tål för jag är Annakarin. Blir det för mycket får Andra Annakarin krypa upp i ditt knä för där finns alltid värme och förståelse. Puss

2010-09-15 @ 12:57:35
URL: http://ajarnhall.blogg.se/
Michaela

Haha , så underbart skrivet! =)

2010-09-16 @ 06:01:57
URL: http://michaelastappe.blogg.se/
DD

Tack, nu vet jag lite mer om AK. =)



2010-09-16 @ 12:27:36
sandra

Haha, klockrent. Roligt skrivet Lovisa!

2010-09-16 @ 13:14:52
URL: http://touchofsandra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0