Monday here I come

En av anledningarna till att jag inte bloggat speciellt sista tiden är att jag har galet mycket på jobbet. Det är kul som fan och jag får tänka och använda hela mitt huvud varenda liten stund.
Jag är verkligen glad över mitt jobb. Förra veckan jobbade jag på torsdagen 13 timmar och det är segt men intressant och lärorikt allt jag gör. Jag ser till att vara på jobbet kl 6 varje morgon och det är kanon att vara där och kunna svara på frågor från chaufförer direkt på morgonen. Visst blir det långa dagar och att jag egentligen ska sluta 14.30 är något som sällan inträffar.

Jag och vår säljare Bengt har möte med chaufförerna på torsdag och det ser jag fram mot. Jag inser att de kommer vara tuffa mot mig. Det är tungt för dem att jag är ensam och det är inte som innan, det blir en del nytt och chaufförer är i min erfarenhet inte specifikt förändringsbenägna, dessutom blir det en del fel nu och det är tungt för dem det fattar jag och jag anstränger mig att göra så gott jag kan.

På kontoret är det bra och jag sitter med 7 st andra trafikledare som har andra avdelningar än jag men gör samma jobb. De får svara när jag går på lunch och går hem. Det gillar dem inte. Alls.
Förra veckan samlades vi till möte för att några stycken tyckte att det var tungt och alldeles för mycket.

Enligt en person på kontoret hade det varit "lynchstämmning".

De vill att jag jobbar 7-4 för att de tycker att det blir för mycket när jag går hem. Jag hade den dagen fått 3!!!!!! meddelande och det kan jag ju reagera över.
Jag har min egen teori om varför det är så här. Jag vet att jag valt att hålla mig för mig själv och inte aktivt deltar i fika och sånt på jobbet. Det är ett val jag gjort som jag är helt nöjd med. Men visst är det lite ensamt nu när stämmningen är tung. Jag tror dessutom att de som jag efterträtt på jobbet var personer som var mer "med i gruppen" än jag är. Jag har förstått att flera på kontoret och en del av chaufförerna har kontakt med de som jag tagit över efter och det kanske finns en viss skadeglädje när/om jag nu står på huvudet och inte fixar detta.

Det roliga i det är att jag blir bara mer sporrad av att klara det och jag ska se till att denna vecka som kommer är den vecka jag vänder det mesta och gör rätt och gör bra. Jag kommer jobba över en del och jag ska se till att komma ikapp med faktureringen. Det känns viktigt.

Det finns också många som är bra på jobbet, Anna stöttar mig 100 %-igt och jag har gott stöd av ledningen. De andra trafikledarana är också bra och jag tror att den nu emellanåt frostiga, för att inte säga iskalla stämmning som är blir bättre över tid. Jag kan förstå att det är tungt och oroligt för alla för det ÄR mycket att göra och det ÄR bitvis aptungt men vi kommer fixa det .- det är jag övertygad om. Om sen folk inte gillar mig personligen kan jag inte göra något åt och det är okej faktiskt. Det är bra vuxet folk och vi ska nog kunna bli bra arbetskamrater.


Det är alltid för tidigt att ge upp.......


Kommentarer
DD

Nu tar vi tag i detta AK!!!



Jag ska också ta tag i mitt liv och inte ge upp.



Weeeehooooo, det är MÅNDAG!



Kram

2010-09-27 @ 10:37:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0