Jag väljer

Fick ett tungt besked strax innan dagen tog slut, jag bara undrar: Kan det inte sluta komma tunga besked?
Faktiskt - kan det inte bara vara nog? Om det finns någon som styr där uppe så har jag en fråga:
Hur tänker du nu?

Jag är beredd att göra mycket - symboliskt tänder jag ljus och ber om hopp. Jag försöker se ljuset i våren som är i antågande och ger löfte om sommar och värme.

Nu har strax Lovisa jobbat klart och vi ska handla lite. Det blir en lugn kväll i soffan med ljus och mängder av kramar. Att vara i varandras armar det är faktiskt där vi finner stryka. Städningen ligger efter, alla de där måstena som jag känner får bara vara. För just nu visar det sig att vi har bara två måsten i livet. Precis om jag i min undervisning säger:

Vi måste dö och vi måste välja.

Jag väljer att ge fan i städningen just nu för att det finns annat som jag vill lägga kraft på.
Jag väljer att ägna mig åt det som är viktigt
Jag väljer att vara den bästa partner jag kan vara
Jag väljer att göra så gott jag kan för att vi ska orka.

Och
Jag väljer att ge en massa kärlek för då får jag en massa tillbaka - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0