En kollega

Jag sitter och rättar idag. Det är inte kul, någonstans. Jag började betrakta mina kollegor lite. Ja de som delar rum med mig och några av de i korridoren längre bort....

Jag har en kollega som är arbetsnarkoman - jobbar mycket - för mycket
Jag har en kollega som gör minsta möjliga på mesta möjliga tid
Jag har en kollega som förmodligen inte får prata hemma alls för personen tvåtaktar konstant.
Jag har en kollega som är rätt elak och tycker att den är mer än alla andra
Jag har en kollega som är trevlig och funkar som jag ungefär
Jag har en kollega som smiter undan så mycket det går
Jag har en kollega som beklagar sig konstant
Jag har en kollega som är kort och gott osjälvständig.

Och sen är det jag då. Och jag är fan inte klok. Alls.

Summa sumarum är det nog som ett kontor var som helst - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0