Jag vill ha dig nu

Solen spricker igenom molnen och faktiskt - hela kroppen spritter av vår, sol, värme och glädje. Man blir kär säger en del men det kan jag inte påstå att jag blir. Jag ÄR kär och det är en känsla jag haft hela året. MEN
våren gör det extra prirrigt.


Hela vintern sitter man och kollar på tv, film och äter godis. Man tänder ljus och skapar värme och skön stämning. Man klär sig i tunga varma kläder, man roar sig med inneaktiviteter. Det har varit otroligt kärleksfyllt och jag har varit/är väldigt lycklig så inte för det. Men visst händer det saker när snön försvinner och det börjar bli grönt. 


      
Man ser fram mot att få ordna vår hemma och man ser fram mot grillkvällar med vänner. Tänker att snart kan man gå i skogen utan att halka. När man sitter i bilen tittar man frenetiskt åt sidorna för att lyckas se den där första blomman.
Så var det även i år. Men.....
                                                           
Helt plötsligt så är det inte viktigt med planterade blommor i låda, egenhändigt odlade kryddor, vitsippor får vara där de är, tvätta bilen är inte det minsta intressant, solglasögon är nedprioriterat, vårkläder känns definitivt ointressant och promenader i skogen ger bara tankar som inte har med natur att göra! Men det är djuriskt.

Jag är så kär så jag tror jag spricker! Faktiskt - jag kan inte tänka på nästan något annat än min bättre hälft - jag känner hela tiden ett tvingande behov av närhet och jag kan inte få nog med tid till just henne. Värmen är bättre än från alla värmeljus i världen, lugnet mer helande än film på tv filt i soffan med en kopp te. Glädjen större än första blomman, mer mättande än grillkvällar i vårsol. Det skriker i hela huvudet av en enda mening: Jag vill ha dig nu - JAG VILL HA DIG NU!

Att vara tillsammans, få känna kroppen nära, åh denna underbara kropp. Ja, det finns inte ord och jag tänker inte bli för intim men alla fattar säkert. Jag är kär vild och galen - härligt - Ellerhur?
                              


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0