Nu knullar alla

Igår var Sara här och hon hade ont i magen, jag hade lagat lax till henne för det gillar hon och det är bra när magen inte riktigt vill. Till slut gav vi upp alla försök till att "försök ignorera så försvinner det" läget så vi åkte tilll akuten. Där blev hon inlagd igen mot löfte att nu skriver hon inte ut sig själv. Lovisa och jag hade redan satt diagnosen genom Google - det är nämligen så att vi är legitimerade Googlare! Javisst - och diagnosen är: Chrons tror vi.



Lite kul är det faktiskt på akuten - det var en kille där inne med hästsvans och karaktäritiskt Grekutseende, så jag beställde: Två soulaki och ett grillspett........men icke han ignorerade mig fullständigt.

Det är underbart väder ute och idag har vi varit i Nyköping och vi tog en glass på vägen ner. Faktistk så köpte vi en mjukglass på Gullans också. Det är så härligt. Det är en riktig Rullekänsla av: Hej alla barn nu är det vår - nu knullar alla djuren ute.... (minns ni den?)
                          

Eller faktiskt det är en aning av sommar just nu. Klara i Nyköping åkte vi i lugn takt hemåt och då hörde Sara av sig hon ville grilla. Hon hade blivit utskriven med en remiss till medicinläkare i veckan. Dock kunde de konstatera att jo hon har en mag/tarmsjukdom där..............javisst Chrons ingår. Vi får väl se vart det tar vägen.

Vi åkte hur som helst hem och på vägen hem hämtade vi Sara och köpte en grill.
Lovisa och Sara monterade grillen och jag la köttet i marinad. När Lovisa sedan grillade gjorde jag egen tzatzki (färdigköpt smakar skit) och hemgjord salsa. Det blev en grymt god middag. Det blev öl till Lovisa och vin till mig.



Nu sitter vi här och mår så himla bra, varmt skönt och trevligt hemma. En halvkul film på tv och en underbar lördag.
Ja, så har vi det!

Man ska inte ha det sämre än så här - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0