Jag hittar inte ens till jobbet!

Sitter på jobbet och lyssnar på redovisningar om resemål. Roligt och intresssant. Skönt med en lite lugn start för resan hit var ju.......händelserik.

Gick hemifrån och kände mig på topp - väldigt förberedd och in charge så att säga. Matlådan i väskan, nycklar, telefon med mig och solglasögon käckt på näsan. Vita kläder helt idag så jag kände mig ganska somrig.

Kommer ner i tid till tåget och står och slappnar av lite grann och kollar folket. Tar plats på tåget och tittar på mina medpassagerare. Tre ungdomar som diskuterar mösspåtagning och fylla. (rätt kul att sitta och tjuvlyssna) Det var en berättelse om några killar som sitter vid ett bord i England och ska dricka Tequila.

Den ene tappar sin citron och böjer sig ner. När han kommer upp igen flyter bordet av spya och ja.....tequilaracet kom väl av sig där. Så kan det gå när man tar studenten.



När jag sitter där i lugn och ro och sliter med att hålla mig vaken, idag tänker jag inte somna, så känner jag hur det börjar dofta sommargurka. Jag inser att det är i min väska det doftar! Min matlåda som jag så husmorslikt tagit med och varit avancerad nog att göra en separat burk med hemgjord sommargurka. (för er som inte vet är det ättika i) så det doftar ja. ättika.


Killen mittemot mig sitter med sin Ipad och ser viktig ut i svart kostym och solglasögon, han rynkar lite på näsan. Jag tar upp min väska och letar febrilt för att se vart "läckan" är. Jag inser att en creme fraicheburk inte är det tätaste på jorden så ja - det läcker. Hela resan sitter jag och försöker låtsas som om det inte är min väska det luktar ättika från. Håller huvudet högt, drar ner solglasögonen och försöker se sval, cool och resvan ut.

Väl framme tar jag mig ner ner ner till tunnelbanan som ska ta mig till Kista. På ett ställe är det ett gångband där man enligt oskriven lag håller till höger på om man vill stå still för att lämna fritt på vänster så att andra kan passera (SE vad jag lärt mig!!) Jag håller till vänster för att ila på jag vet att min tåg ska gå om ett par minuter. Jag vill hinna med det. MEN icke då - en stor bredhöftad apsugga står i vägen och blockerar. Jag försöker ta mig förbi men det tar en stund innan hon med sina enorma vaxproppar i öronen hör så att jag kan komma förbi. När jag passerat hör jag hur hon till sitt sällskap ironiskt och nedsättande pratar OM mig. Jag blir förbannad men skiter i det. Kommer ner på perrongen och har missat mitt tåg.  Nästa går till Hjulsta och jag mantrar för mig själv: Akalla Akalla Akalla. Jag ska inte åka till Hjulsta.

DÅ kommer en kvinna fram och frågar MIG om det är den tunnelbanan som går till Slussen för dit ska hon!!! Jag stirrar dumt på henne och blir torr i halsen och hasplar ur mig: Du frågar helt fel person - jag hittar inte ens till jobbet!

Nu är jag som sagt här. Det blir en skön dag hoppas jag och jag ska försöka hålla mig på bannan när jag åker hem. Det lär bli svårt - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0