Jag ska få ihop det

Sitter i Solna. Det har blivit en ny rutin. Jag åker till jobbet, jobbar är verkligen jobbAnnakarin. Ser till att jobba och förbereda på dagen och rasterna och när lektionerna är klara åker jag till Solna direkt. Sätter mig i soffan här och öppnar datorn för att jobba lite till men här. Jag behövs här för då kan jag bidra som samtalspartner (tur man är multieffektiv och fixar mer än en sak åt gången) och jag kan vara en axel att luta sig mot om och när det behövs.

Dagen har varit bra, jag har en liten grupp - det föll bort ytterligare en idag för hon fick jobb. Den typen av bortfall är kul. Vi har haft presentationer och sedan blev det tid över då tittade vi på första avsnittet av Jobbjägaren. Väldigt bra för dem att se.

Nu sitter jag som sagt här. Jag fryser. Jag tänker att jag ska lägga mig i ett bad när jag kommer hem. Det blev inget vin igår. Det hinns inte idag heller men det är okej, jag blir ändå bara tjock. :) Men det vore nice med bad och sedan sängen. (men jag lär inte hinna bada heller) Jag är verkligen så trött. Hm?? Det får bli kaffe - japp en kopp java gör susen både för värme och trötthet.

...............surr surr surr fräs och pling så har man en kopp automatkaffe som smakar beskt. Klamp klamp klamp så är jag tillbaka vid min plats i soffan och fortsätter nu att skriva................

Idag har jag också förberett en del för ett mail jag ska skicka imorgon, ja jag ska faktiskt blåsa iväg tre imorgon som alla är intressanta och bra. För övrigt är det ett spännande liv på flera sätt just nu. (man måste fan se det som är bra/roligt/positivt)

Det är en riktig följetong på gång på jobbet - det kan bli avgörande faktsikt. (inte jättekul mest trist) min förvåning i ämnet är stor och jag det är med skräckblandad förtjusning jag åskådar detta.


Det är planer på gång som kan förändra livet för någon i positiv riktning (äntligen tänker jag och det är personen värd)

Mitt hår ser ut som fan och jag får se hur jag ska få ihop det så att jag känner mig som mig själv igen (det kan bli dyrt känns det) jag ser ut som en blandning av en tiger och fågelsrkämma=rugguggla (japp värre än innan)

Jag har äntligen träffat min själsfrände i förvirring - Linda Carlsson! (som en karusell) Hon och jag kan när vi vill nu ställa upp i vm i Altzheimers light!

Lite gott och blandat om livet nu som just nu bär en tung slöja av allvar och tyngd. Jag önskar verkligen att folk i allmänhet skulle tänka på hur fort livet kan ändras radikalt och hur banalt det är med det mesta i livet.De som borde läsa detta läser förmodligen inte ens min blogg så att skriva det här är väl fel det med. Men just nu är jag så eftertänksam och känner att det är viktigt att skriva alla fall. Problem med pengar, kärlek, boende och jobb är faktiskt ganska små i jämförelse med annat, draman och ord som alltid och aldrig mer kan betyda SÅ mycket och ta mig fan SÅ lite.

Livet - det riktiga livet är skört. Ellerhur?


Kommentarer
Neidan

Jobbprylen låter intressant, går det att vidareutveckla via sms? I övrigt är du bra mycket snyggare än damen på bilden, rugguggla eller inte!



Stor kram till er båda.

2011-04-05 @ 23:46:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0