Tyngdlagen.

Vi har regler och lagar för att få en ram i samhället och få struktur och ordning.
Jag brukar bryta en och annan lag det kan jag inte förneka men i det mesta håller jag mig till lagen och i de regler som finns. Det är skönt och får samhället att fungera och bli förutsägbart. Det finns dock en lag jag VILL bryta.

Tyngdlagen. En lag utan polis domare eller advokater.

Vad är det för jävla lag? VAD är den bra för? Nä bort med den tycker jag.

Helt utan hänsyn kliver tyngdlagens väktare in och draaaaar ner huden och allt blir hängit och slängit. Ögonlocken ligger som sovsäckar över ögonen. Det är mer lätt att lägga på sig kilon och svårare att bli av med dem. När man väl blir av med dem är huden ÄNNU mer slapp och rynkig. WTF??
Jag vet, man kan träna och få musklker. Visst men så här 20 och några år senare tar det tid och evinnerlig diciplin att bygga muskler - det är svårare helt enkelt. Dessutom så är man (jag alla fall) lite lite bekvämare, latare och prioriterar så mycket annat.

Det är så mycket som angrips - ögon - mage - rumpa - knän -lår ja allt. Det är obamhärtigt och som skrivet i sten. Man försöker med krämer och träna och äta rätt.
Men det är så lätt att glömma - det är så jobbigt att ge sig ut efter en dag på jobbet och det finns så god mat.

Dagarna är långa och att festa är fan inte att tänka på längre. Då hänger ögon och kinder så man ser ut som bulldog. Även med en normal dag så det som förr klarade sig med ett par tre timmar sömn för att se ut som 19 kräver nu sina goda 8 -9 för att inte se ut som 190 när man vaknar.

Tidens tand - vi ska alla den vägen vandra men va fan?
Jag vill överklaga - jag vill bryta lagen och säga ifrån.

Absolut kalla mig kokett fånig och löjlig det skiter jag högaktningsfullt i. Jag är väl det. Men att bli brutalt söndertrasad utan att kunna stoppa - säga ifrån eller överklaga det tycker alla fall jag är orättvist - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0