En risk

Idag får de två journalisterna sin dom eller ja det är på gång alla fall.
Detta leder tilll en del funderingar, det är ett dilemma tycker jag. De visste ju precis vad de gjorde då de åkte in i Etiopien. De tog en risk. Hade de inte åkt fast hade de kanske gjort ett schysst repotage, fått fett betalt och blivit hjältar - modiga killar som vågade, satsade och.......vann. Nu blev det inte så.
De riskerar upp till 18 års fängelse. Man är ansvarig för sina handlingar och det borde killarna funderat ett varv till på.

Det är snart jul. Jag förstår deras anhöriga som våndas. Jag förstår att killarna vill hem.

I min värld tänker jag att alla borde dra likhetstecken med de utvisade personer vi har i landet här, människor som skulle kunna råka så illa ut om de inte får vara kvar i Sverige - människor som vill vara nära sina anhöriga som är kvar här. När man tänker så blev flyktingpolitiken inte lika enkel längre - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0