Kanske vågar jag

Idag har jag vikarierat hos en 6:a och en 7:a............my God! Vilken attityd dessa barn har!
Jag är helt mållös - samtidigt som jag blir så triggad, peppad och full av önskan att få ta mig an dem.

För övrigt gick dagen bra, jag var hos en kollega som skulle visa mig vårt interna system.
När jag gick därifrån inser jag att till viss del är det så här: Lärare - det är en speciell typ av människa.

På kvällen har jag haft tid med världens bästa Robert - vi har pratat om viktiga saker. Han är verkligen en bra person.  Jag har länge klurat på ett par frågor kring papparoll och föräldraskap och han och jag bollade dessa svåra frågor. Intressant. Jag fick inte en massa svar men jag blev rörd.

Nu är det NCIS och en bira - kanske vågar jag mig på att rapa ikväll.......

Snart - kanske redan imorgon - är vårt badrum klart. Elektriker och röris har varit här så det blev i
inget golv lackat men dock el och snart är toan inne........ För er som eventuellt läser har jag tjatat om detta badrum länge och säger hela tiden snart snart.........det blir lite långdraget förstår jag.
Men det verkar hela tiden som om det strax är klart....... Längtar som en galning. Det är kallt att
inte kunna gå på toa inne........och det är tungt att inte kunna duscha när man vill.

Och om det nu är långdraget för er som läser, då förstår ni hur det känns för mig? Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0