Sanningens minut!

Maten blev god väldigt god! Idag har vi haft en gemensam lugn frukost och nu är Lovisa och jobbar. Jag har läst lite jobbmail, från Lernia, det är kanske så att jag ska jobba en dag nästa vecka, börjat städa ur lådor och skåp. Det är dags för en rokad för att få in lite mer av våra kläder - det är svåraste att få plats med. Compactliving är fan inte lätt. Jag ska idag mäta upp och se om vi kan få in vår tvättmaskin - det är planerat för det och idag blir det alltså sanningens minut!

Jag har faktiskt ganska mycket idag, ska betala räkningar, städa, elda, hämta upp saker, skruva ner en hylla, måla lite och massa annat men mest skulle jag vilja skapa tid för att skriva i boken. Samtidigt är det svårt att skriva - för minsta lilla störning får mig ur skrivning mode så att säga och då är det rökt. Hm? Jag får se hur jag får till det.
Just det! Jag ska lägga upp lite bilder hur vårt färdiga hus blivit. Det är lite kvar men det mesta är klart nu.

Nyår ser ut att bli trevlig – jag ska till Salem och jag ska träffa Sebastian. Dessvärre får jag nog inte spendera kvällen med Lovisa men tolvslaget räknar jag med att vara hemma igen och det blir bra. Sebastian ska få sin julklapp på nyår när han är på jobbet – det blir en extreme home makeover. Han vet om det så det kan jag nu skriva ut här. Det är precis vad han ville ha och behöver så det blir kul. Vi ska fixa jättebra där hemma – riktigt kul.

Igår laddade jag ner filmer det blev ett helt gäng – skönt att ha så här när det är blåsigt och mörkt ute. Jag valde bland annat Philadelphia – en av det klarat bästa filmer som finns.

Nä nu har jag inte tid att sitta här – Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0