Hemmalagat och välgjort!

Hörde på nyheterna i morse om att man ska starta en strippklubb utanför Åre. Ja, vad ska jag säga?
Det jag önskar bara vore att de som tar upp denna nyhet, de styrande och de som lässesrs och hör detta. Kan man själv lyssna på vad som egentligen sägs? Kan man bara inse att kärnfrågan missas helt?


Igår var jag i Nyköping och fixade kläder med Sara och Maria som skulle på julmiddag. Vi ordnade med stickade tröjor och leggnings till bägge. Jag tror  (vet) att det mest var jag som var i gasen över dttta och tyckte att det var så himla kul. När vi var på HM så stod de bägg tjejerna och kollade på rutiga skjortor - bägge tjjerna tycker att det här med klänning/kjol och "brudtrams" är just det - trams.
Hur som de stod där och tittade när jag for omkring och kollade på kjolar och annat - när jag såg dem vid herravdelningen så utbrast jag: Tjejer lägg av! Det är ingen jävla skogshuggarmöte ni ska på!

Middagen gick bra för dem och de var så fina! Väldigt kul tycker jag. Sen är det så här att varken Sara eller Maria är personer som använder kjol eller sånt så det var en stor händelse för bägge.

Idag (fredag hann det bli) har jag vikarierat för en 6:a och det var en väldigt trevlig klass! Riktigt treevligt att vara där och börja dagen med bild är en schysst start.

Igår kväll bar vi upp soffan, bordet och lite annat - det är helt underbart! Det blir äntligen ett hem! Vi har levt så länge nu på en byggarbetsplats så det känns otroligt lyxigt. Vi kunde ta in tv i vardagsrummet och sedan tände vi ljus och åt middag där. Det blev hemmagjorda köttbullar och potatismos.

Vi konstaterade: hemmalagat och välgjort slår pizza och nyckelfärdigt any given day! Jag ska läga upp litr bilder så snart jag kan och hinner. Det är så jättefint hemma nu.

Stavningen är fortfarande skit för att jag inte ser hela mitt inlägg. Det är lite trist faktiskt men det löser sig väl.

Ikväll ska jag hämta Sara och köra henne till tåget - det är jullov för henne och på måndag har hon ett viktigt möte! Senare ska jag laga middag i stora huset. Jag ska försöka få till något gott.

Helgen blir för övrigt med betoning på slutfinish och fix hemma och på söndag ska jag träffa pappa.
Nästa vecka ska jag vara två dagar i Stockholm och jobba - det blir trevligt också. Men Ida ska vara ledig. Jag saknar Ida, det  är nog det som saknas i mitt liv på jobbet just nu. En Ida.... någon på jobbet som jag kan relatera till. Jag hade önskat mig det, jag behöver skaffa mig lite socialt liv här nere nu.
Det är så svårt att flytta på det sättet och jag är inte den mest sociala människan på det sättet. Jag behöver skaffa mig lite vänner helt enkelt och det är fan inte så enkelt - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0