Det jag egentligen funderar på

Efter jobbet igår for jag hem och när jag kört Lovisa till jobbet hämtade jag Sara. Jag hade nämnligen bestämt mig för att överraska Lovisa med nybakade bullar! Sara och jag hade trevligt hemma och medan bullarna jäste spelade vi kort. Underbart att få lite kvalitetstid med henne.

Skönt också att orka. Att inte vara helt slut efter jobbet utan att orka saker. Vi bakade som sagt och när det var klart körde jag hem Sara till Koffe och hon hade lite nybakat med sig till honom. Jag själv hade lite tid över innan jag skulle hämta Lovisa så jag tog en tur med bilen. Länge sedan jag bara körde och lyssnade på musik. Det var riktigt skönt. Jag tog en tur och "hälsade på" hos mamma. Det var så mycket snö där så man kom knappt fram. Det var länge sedan jag var där, ja sedan någon var där. Men det var skönt att vara där en liten stund.

När Lovisa kom hem blev det bullar och mjölk i soffan :) Någon måste ha hållt tummarna för mig för de blev ganska goda :)

Idag funderar jag på en sak:

Det är dubbdäcksförbud på Hornsgatan i stan. Okej - men om jag är på besök från Norrland och inte VET det och sedan ska BO hos vänner/på hotell på just Hornsgatan. Hur fan gör man då? Får man böter? En mycket viktigare fråga: VEM kollar detta?

Det jag egentligen funderar på är att det skapas förbud som är svåra att kontrollera och då är de rätt verkningslösa.....på ett sätt och jag fattar grejen med dem men samtidigt.. Det är lite som att ha tonårsbarn. Man säger du FÅR inte röka/dricka eller vad det nu kan vara. MEN man kan inte kontrollera det, för man är inte vid sin tonårings sida hela tiden. Okej - så vad - ska man tillåta det då? Nä det kan/vill man inte. Men förbjuda det är verkningslöst också. Ergo - moment 22! Ellerhur?



Kommentarer
Lovisa

Ja älskling, det var riktigt mysigt och gott :)

Någon höll nog tummarna för dig !



Puss

2011-02-17 @ 09:57:12
URL: http://www.jagdodademufasa.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0