Hallå 70-talet ringde

En sak som jag förr alltid gjorde var att ha Nyhetsmorgon på under tiden jag gör mig iordning för att åka till jobbet. Sista tiden har det inte blivit så dels för att jag faktiskt inte kommer upp så tidigt som förr och ett tag för att jag var uppe för tidigt (Ståkab). Hur som helst så häromdagen gjorde jag det igen - jag gillar att ha nyheter på i bakgrunden. Man blir lite uppdaterad helt enkelt.

Jag håller just på att måla mig, jag sitter lite i tankar men helt plötsligt hör jag från tv:n hur det pratar om en kurs för chefer. Det handlar om arbetsledarkurs, någon är för att fler borde gå och någon emot. Jag skrattar lite för mig själv för det låter så dumt det de diskuterar.

Jag går in i vardagsrummet och tittar lite, då blir jag helt förstummad.

Där sitter programledare Jenny Österberg och Steffo Törnkvist. Jenny har nya glasögon. Det är stora glasögon, hon ser ut som en relik från slutet av 70 talet!!! Steffos glasögon är inte heller specifikt snygga. Jag tittar nu närmare och ser att kläder och stil är very 70-tal på bägge två. Diskussionen kring arbetsledarkurs har nu tagit fart. Helt plötsligt blir jag full i skratt - det är inte klokt. Alls. Hela grejen skulle lika gärna kunna vara just -77.

Jag ville bara rusa in och säga: Hallå 70-talet ringde och ville ha tillbaka sina glasögon!!

Då hade man samma stil och glasögonen ser inte kloka ut. Då diskuterade man charmkurser - det skulle alla gå på och det var SÅÅÅÅÅ bra. WTF?
Igår ser jag någon annan programledare och hon har en stor vit skjorta med krås!! Snälla rara!
Har de inte speglar?? Man KAN inte sätta på sig saker för att det är modernt eller trendigt. Det ÄR inte snyggt.

Jag vet att det inte är snyggt - jag såg själv ut så förr. Det var inte snyggt då och det är inte snyggt nu! Ellerhur?



Kommentarer
DD

Det är inte snyggt!!!



Och vet du vad som är sommarens trend? Utsvängda 70-tals jeans...



70-talet har precis ringt.



2011-02-07 @ 09:43:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0