Ja needless to say så blev jag ytterligare galen.

Idag när jag åker hem går trafiken hlet plötsligt saktare och saktare....... efter ett par minuter kommer jag ikapp anledningen. En kvinna - modell äldre, klart äldre - som ligger i omkörningsfilen och ligger i 80!!  Det ger inbromsningar och folk måste väja och köra om på insidan! Jag lägger mig bakom och blinkar med helljusen - besatt!!! Igen och igen och igen - men hon ligger envist kvar. Jag tutar. Hon ligger kvar. Jag gör som de andra - kör om på insidan. Tutar för vid det här laget är jag ritkigt förbannad!! Då ser jag: Tanten är livrädd. Hon sitter och håller krampaktigt i ratten och stirrar stint rakt fram.

Så fort jag kommit förbi släpper hela kön och det flyter en lång stund. Tills strax innan Södertälje - då är det dags igen. Trafiksäkerhetsverket har satt upp skyltar som de kan skriva in olika meddelande (det är ju jättebra om och när det händer saker)
Idag har de bestämt sig på TSV att testa skylten. Vad gör de då? Jo de vräker upp en stor jävla varningstriangel och sedan skriver de: Trafiksäkerhetsverket testar 1234567890 abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö! En samling ingenjörer har tänkt till på TSV och fått en riktigt briljant idé!

Följden blir att folk blir oroliga - bromsar in och försöker hinna läsa på skylten.
Herre Gud!!!!!!!!!!! Ja needless to say så blev jag ytterligare galen. Rabiat faktiskt.

Apsuggor i trafiken - inte okej
TSV tänker till - gör inte det alls helst.

Jävla trafikmarodörer - Ellerhur?



Kommentarer
Michaela

Hahahaha i vanlig ordning.... =)

Japp solglasögonen har åkt på varenda dag det varit sol - lovely!

2011-02-10 @ 06:44:35
URL: http://michaelastappe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0