Man formligen sveps av fötterna

Det blir många inlägg idag men jag skulle skrivit detta i fredags men det blev inte tid och just nu känner jag att jag har lite tid....(jag vill bara slippa städa hemma)

Jag äter lunch på jobbet och ofta äter jag ute. (jag borde ha matlåda godare och nyttigare)
Hur som - jag jobbar som utbildningskonsult i SERVICE och ja, faktiskt jag är rätt bra på just det och självklart blir jag lite yrkesskadad så jag kollar service jämt när jag handlar, äter eller vad som. (precis som regnummer på bilar en tid, containrar en annan och andras sätt att skriva och tala)

I Liljeholmen finns det flera - ja väldigt många olika lunchrestauranger och ett av ställena är en Italiensk restaurang som heter L'Italia. Jag har ätit där två gånger nu. När man kommer in så är det trångt och litet, detta borde irritera mig men det som händer är: Man formligen sveps av fötterna av den genuina värme och trevliga atmosfär som är där inne. Tjejen i kassan är så supertrevlig - de som serverar ler och är alltid glada. Killarna i köket är två medelålders riktigt genuina Italienare och de skojjar med varandra, personalen och gästerna.

De lagar pastan a'la minute (på beställning alltså) och det är alltid färskt riven parmesan på. När man är där inne så är det glatt och otroligt skön stämmning. Jag tar alltid med mat och äter uppe på jobbet och maten är god.
Man känner en glädje i maten som varar hela dagen. Full poäng på service och ett otroligt lyckat koncept.
Jag rekomenderar denna restaurang till alla som gillar pasta och jag uppmanar till ett besök.

Denna restaurang får högsta poäng av mig. Maten är superb! Gott Gott Gott Gott!!!!!
Sen vet jag inte om det är maten som är så otroligt god egentligen - Ellerhur?

                                                         



Kommentarer
Neidan

Då kommer jag och Mini-me och lunchar med dig någon dag!

2011-02-28 @ 22:36:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0