Missförstå mig inte

Tittade på TV igår och av en händelse hamnade vi på kanal 5 och "Fråga Olle dokumentären".

Igår handlade det om orgasm - en tävling helt enkelt i att få flest och komma längst.....WTF??

Jag tog mig tiden att fundera lite kring det här, jag är av den bestämda uppfattningen att vi (samhället) suddar ut gränser kring sex och "smetar ut" saker till den gräns där det faktiskt blir ganska äckligt. Vi tar bort den där mystiken och spänningen.
Missförstå mig inte. Jag tycker att upplysning information, högt i tak och diskussion är bra. MEN jag tror verkligen att med så mycket skit som också är sexrelaterat så är det viktigt att sålla i programmen och innehållet och framför allt: Tänka på VAD man vill säga och vad man är ute efter och vad det ger och vem.

Inför programstarten gör man reklam så här:

Porr, orgasm, och swinging i Fråga Olle-dokumentärenJakten på orgasmen, Titta vi har sex, Tre, en för mycket? Och Sex till salu är några av ämnena när sexualupplysaren Olle Waller är tillbaka med en ny omgång dokumentärer på temat sex och sexualitet.

Här tycker jag personligen att det känns som om man suttit på redaktionen och funderat, man inser att det mesta är redan gjort så "vi tar ut svängarna" lite...... resultatet blir ovanstående... Lite mer vågat lite mer out there...

Nu vill jag inte på något sätt hänga ut fråga Olle, det är i många fall ett bra program och jag gillar idén. Det är många program och filmer för den delen med som är sämre och mycket värre. Detta är bara ett exempel.

Under programmet igår har en tjej provat olika massagestavar, dildos och andra vibratorer. BRA tycker jag. Rent informativt berättar hon om hur de fungerar och vad som är med de olika apparaterna. Sen ska hon ta fram 3 st favoriter och då kommer det: .....och den här - den lilla fjärilen - den är bra för den kan man ha med sig när man går ut.....
VA???? Vart går man då? När har man den med sig ut?? Varför?

Säkert är det jag som är gammalmodig eller trångsynt men faktum är att jag faktiskt blir fruktansvärt avtänd när man smetar ut saker på det sättet. Man kan till och med säga att jag blir lite lite äcklad - Ellerhur?

 



Kommentarer
DD

En sak som jag funderar på själv är:



Om man nu får underbara orgasmer varje dag av sin fjäril, dildo, stav, egen hand, whatever....... hur upplever man då ett vanligt samlag? När kommer det att bli skönt med en "vanlig" orgasm som man får utan mekanisk stimulans?



2011-02-01 @ 14:11:01
Malin Kåtbocken Björk

Nu är ju jag frispråkarn själv när det gäller sex, vilket du säkert vet vid det här laget :)

Jag skulle tycka det vore sktnice att kunna gå på stan och få orgasm lite här och där. Det som stoppar mig från att göra det är nog mest att det skulle se lite konstigt ut om jag helt plötsligt stannar här och där och börjar stöna för att sedan gå vidare.

Dock har jag ofta mina knipkulor i när jag är ute. Jättebra träning. Hade dom i på gymmet i går tex. och idag har jag träningsvärk i fittan. Det du! Helt underbart :D

2011-02-01 @ 14:54:07
Anna SB

Vet du, jag hamnade också en kort stund framför det programmet. Jag är verkligen inte pryd, men den sekvens jag såg handlade om den där tävlingen och det var riktigt obehagligt att se. Sex är fantiastiskt, porr också på rätt sätt för mej, men när det blir tvångsmässigt så är det fel.... Hela magen vände ut och in på mej...fy säger jag... Det jag ser är en massa människor som behöver hjälp!

2011-02-01 @ 19:48:28
Michaela

Sex är bäst! Den ska man vara öppen och prova på nytt och exprimentera tycker jag men jag håller med dig om att det i många sammanhang när det pratas om på tv, i porr osv går över i något lite mer nasty... Men fortfarande; sex är bäst! Haha

2011-02-02 @ 06:39:47
URL: http://michaelastappe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0