Första natten på över ett år utan Lovisa

Tittade på tv igår tills jag kände att jag var på väg att somna. Gick och la mig och fick sova, ett par timmar. Sara ringde och behövde prata. En liten del av mig kände att jag ville göra något åt det som hänt men faktum är att Sara själv är så begåvad och bra så hon handskas med saker själv på ett bra sätt. (Detaljer kommer i mail Lovisa) när vi lagt på låg jag vaken en stund och då kom sms från Sara - hon hade en uppföljning på samtalet som var KUL - jag ringde upp henne och ja, det var kul - riktigt kul.



Låg vaken och läste och då ringde Lovisa som landat i Florida! Underbart att höra hennes röst, hon lät glad pirrig och lite trött. Vi pratade kort och när vi lagt på somnade jag till men vaknade av att jag kände hennes doft från kudden - trodde hon var hemma.... Försökte somna om, då kom ett sms från henne, hon hade också svårt att sova. Somnade till slut och sov riktigt bra faktiskt. Det är inte så konstigt att jag sovit dåligt - det äf första natten på över ett år utan Lovisa.

Vaknade vid halv 10 och har gjort god frukost och tittar på tv. Med täcke. I soffan. Lite busigt och mysigt. Jag öppnade facebook och en kompis jag tagit bort för ett tag sedan hade mailat och frågat om jag inte kunde lägga tillbaka honom, så det gjrode jag. Att jag tog bort många från face var bra för vissa saker har helt slutat.

Idag ska jag mest vara hemma,har ett projekt som jag tänte dra igång. Det är apkallt ute och jag har ingen lust att gå ut. (jag VEEEEET att det är jättevarmt i Florida!)

Men senare idag ska jag ner och köpa lax, Sara kommer på middag så vi ska ha lite kvalitetstid.

Nu är det dags för en kopp kaffe till och lite mer slappa. Man blir lite seg av att sova dåligt - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0