Jävla Quick-fix Generation!

Jag läste rubriken på Metro idag: Ungdomar tar kokain för att orka spela!
Vad är problemet med dagens ungdomar? Jag FATTAR att jag verkar lastgammal nu men jag är så förbannad.

Rent generellt absolut inte alla men många lever så här:

Har ont i kroppen jämt och överallt - kan (orkar) inte jobba utan är sjukskrivna och springer till läkare ofta och hela tiden. Jag har träffat så många ungdomar som har "problem med ryggen" "knän som är slut" "ångest" och så vidare...... Så de lever på systemet (alla vi som jobbar och jobbar heltid och betalar skatt)

De förväntar sig att pengar ska ramla in utan jobb och de handlar låååångt över sina tillgångar och blir "deppiga" när de inte kan köpa skor, kläder eller annat kapitalrelaterat.

NÄR de väl har ett jobb så jobbar de ett par dagar och sedan blir de sjuka, en hel månad utan frånvaro är inte att tänka på. Ofta jobbar de inte heltid men låter som om de jobbade 80 timmar i veckan när det i själva verket är så att de jobbat 20.

När de inte har jobb så tror de att det räcker med en pissig cv och söka 2 jobb i veckan.

Är det lite trist eller tungt i livet så har de ångest och måste ha piller eller annat. De sitter helt handfallna vid sina datorer och vill att någon annan ska lösa deras problem. De vet inget om något och kan inte ens stava.

Hela den unga generationen är en jävla Quick-fix Generation - det skrämmer mig.

Jag fattar det inte. På riktigt - vart har de sitt jävlar anamma??

Bästa medicinen för ångest är jobb och sysselsättning
Bästa sättet att få pengar -  ja givetvis jobba
Bästa sättet att hålla sig i form och inte ha ont över allt är att inte känna efter - böja ner huvudet och göra rätt för sig. Är man under 65 och inte har små barn hemma jobbar man. HELTID. Alltså 40 timmar i veckan. Minst.

Det är inte synd om dem - det är livet - Ellerhur?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0