Djupt eller genomtänkt

Den här veckan har vi fått en ny grupp deltagare i vår utbildning. Det är otroligt kul - jag har suttit i tisdags och lyssnat på presentationer av deltagarna. Idag har Ewa och Malin pratat vad service innebär och jag har mest lyssnat för att få input i hur de undervisar och på vilken nivå vi lägger materialet. Riktigt kul. Imorgon ska jag och Mats lyssna på presentationer igen. Jag sitter och noterar vad de säger. Pennan far över pappret. Jag skriver ner det väsentliga och försöker skapa en bild av personen. Jag har också en sida längre bak i blocket och där skriver jag en fråga kring varje person. För jag lyssnar otroligt mycket på vad de inte säger.

Det är kul, utmanande och intressant. Imorgon ska vi också ha planering för nästa vecka och sen ska vi kolla lite film som vi ska ha i undervisningen. Det kommer att bli trevligt - Mats är anordnare - då blir det riktigt bra. (det blir vin på senhet)

Fast nu - just nu när jag sitter här och egentligen skulle vilja skriva något djupt - eller genomtänkt så känner jag att tiden räcker inte riktigt till allt man vill. (för att jag är gammal eller för att jag har så roligt)
Ibland känner jag att skulle vilja åka till en skog - med en öppen spis - ingen telefon - bara sitta där och skriva. Dricka vin och ta en promenad i skogen.

Men just nu vill jag bara byta om och åka och träna - bli riktigt svettig.
Sen är ju Lovisa där också och jag får åka hem med hennne och vi ska få lite kväll tillsammans. Det är den bästa stunden på dagen.
Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0