Ett liv att leva

Helgen har varit bra. Effektiv och uppvilande på samma gång. Att få mycket gjort som vi behövt och velat göra länge samtidigt som vi fått massa kvalitétstid. Ikea var på lördagen och då också en massa fix hemma. Sovrum och vardagsrum börar så smått bli ett hem.
När jag var själv var det inte så viktigt hur det såg ut, jag hade inga gardiner bland annat. Orkade inte sätta upp - gjorde revolt mot gamla regler i mitt eget huvud och hade ingen feeling för något alls.

Nu - ja det är annorlunda och vi vill bägge två göra ett hem. Vårt hem. Innan så var bägge två sådana att när vi inte hade något att göra eller mådde dåligt då hade vi ingen att vända oss till - ingen fast punkt, så vi spenderade tid i bilen . (det är fortfarande skönt att åka bil) Men nu är fristaden hemmet. Där känner jag mig trygg och där hittar jag kraft. En plats att yttermera odla en positiv känsla och ett liv att leva.

Idag har vi också varit och fikat hos Lina och Jeppe. Det var mycket folk där och som vanligt trevligt..och gott!! Lovisa och jag fick en förloviningspresent - en jättefin gourmetkokbok och en flaska skumpa! Jag har letat upp recept och ska bjuda hem Lina, Jeppe, Ingemar och Maria på god mat. Lovisa och jag kompar varandra bra i köket!
Nu på kvällen har vi spelat Cranium, ett spel som Lovisa fick i försenad födelsedags present, med Sara och Koffe. Det är gigantiskt skönt hemma och ........: FINT.

Strax är helgen över och jag är laddad inför nästa vecka. Det är riktigt bra att man inte har panik över att det snart är måndag - Ellerhur?

Sara i sin nya jacka!
Karolina och Jeppe har bakat lagat och Herre Gud så gott det var!!
Vaktelägg....Lovisa likes!!

Sovrum och vardagsrum.......Frankie - it's a done...



Kommentarer
DD

Ser otroligt gott ut!

Jag har precis smällt i mig fransk chokladkaka med valnötter. En bit väger minst 300 gram fast den är liten och kaloriintaget är minst 6000 kcal per tugga! ;D



Jag är mätt och go och glad =)



2011-01-31 @ 16:11:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0