Lite roligt - eller oroligt?

Vad blir det för mat?
Halv 8 hos mig
Tina
Restaurang i mitt vardagsrum
Sveriges mästerkock
Leila bakar

Matlagningsprogrammen är många och nästan ändlösa. I radion lagar de mat till helgen och tv4 har mat och dryck (oftast goda viner) på fredagar.

Biggest Looser
Du är vad du äter
Top model
My big fat diet show
The Swan

Banting, ideal och press om att se vacker, hälsosam och smal ut.

Blir det inte lite motsägelsefullt? Eller det är nog meningen att vi ska först bli inspirerade till att laga mat, god mat och mycket mat för att sedan inse hur otroligt feta vi blivit för att då i ångestens kranka efterverkning banta som idioter. (jo jag fattar att det handlar om att tillgodose alla i programmen) Men visst blir det lite roligt? Eller oroligt?

Fast om man mår dåligt gör det inget för då finns ju Oprah och Dr Phil med goda råd.
Tv är fantastiskt - ellerhur?


Kommentarer
L

Fan vad klurigt älskling! :)



Och du, det är nice med rubriken och det fetmarkerade, du är så fyndig mitt hjärta :)



Vi ses ikväll.

Puss <3

2011-01-25 @ 10:27:30
Michaela

Nu är jag tillbaka!! - Igen =)

2011-01-25 @ 23:00:38
URL: http://michaelastappe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0