Skön stämmning

Kom hem efter jobbet och lagade köttbullar med mos. Hemlagat mos och egenhändigt rullade köttbullar. Mia är här och vi åt och hade trevligt. Lovisa och Mia satte sig och spelade Mario (de går helt upp i spelet).

Jag satte mig ner här för att skriva ett inlägg, hade tänkt att skriva något kul om alla jag har i min närhet och lägga in bilder över hur lika djur de är.........men det blev inte så. Jag började skriva vidare på den bok jag har börjat och det rann ur mig en lång stund. Det är otroligt skönt. Jag lyssnade på musik under tiden. Det är otroligt skönt att skriva och bara vara.

Just nu är det Carola jag lyssnar på. Jag uppskattar henne otroligt - hon är fantastisk att sjunga.
Tidigare spelade jag Strength and honor från filmen Gladiator. Grym låt. Jag faktiskt fullkomligt älskar den. Jag skriver som bäst när jag hör den.

Jag vet inte vad det är - kanske är det att jag skrev i boken, men idag tänker jag massor på mina barn. Jag längtar efter dem.

Nu ska jag snart sälla mig till tjejrna i soffan, de är rätt kul att lyssna på. Det är skön stämmning i huset. Imorgon ska jag ha ett föredrag för en lagerutbildning och jag ska pratar transportledare och logistik med dem. Det ser jag fram mot. Helt ärligt har jag fantastiskt bra jobb just nu och hemma är det mer än lovligt bra. Det är ibland så att man undrar när det ska ramla ner en burk med färg eller något i huvudet eller att någon ska väcka mig och jag inser att detta är en dröm......jag vet att det är löjligt att säga så men lite så känns det emellanåt.
Min pappa brukar säga när man har det riktigt bra och allt är på topp: Man ska inte ha det sämre än så här!
Just nu känns det precis så. Man ska inte ha det sämre än så här - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0