Fredag!

Sitter och läser att Jay som tydligen var med i Idol nu är tillsammans med någon tjej och hans ex går ut och "varnar".... ja jag vet inte hur det är med alla men jag kan inte tänka mig att det är många ex som har bra saker att säga.... då hade det kanske inte varit ex alls.

Jag sitter och faktiskt min arbetsmoral är låg idag. Ja det är den för oss alla här idag. Ingen kul dag att jobba och på Miljöavdelningen är det dessutom så att vi har EN bil ute som kör och ärligt talat kör inte han längre heller....
Arbetsmoralen bland chaufförerna är ännu lägre.

Per sitter och leker på Google översättning och skriver in meningar på svenska som han översätter.
Skriver man in Lasse Berghagen och översätter till engelska så blir det: Oprah Winfrey.....hm???

Mest sitter jag här och tänker på vad jag ska göra för middag, jag tänker laga något gott till oss ikväll. Min avsikt att inte dricka vin för att det är så mycket kalorier är just nu som bortblåst och jag inser att jag kommer ligga som en vider i sängen med min nyfunna lite småfeta kropp och snarka högljutt i natt också.


Just nu längtar jag efter mums-mums....... (vilket jävla smeknamn egentligen) det blir en helg med lugn och ro.
Det här med smeknamn.....vad fan ÄR det egentligen?? Jo jag tycker det är skitgulligt och sött men samtidigt blir jag lite full i skratt. Det är likadant när barnen är små. Man kallar de för olika saker och man kallar sig själv för mamsen och annat trams.....varför gör vi så?

Å andra sidan och det är väl det som är förklaringen, man är så full av känslor och det rusar i kroppen av kärlek och värme - då brister det ut i ett och annat smeknamn för att kärleksförklaringarna räcker inte till - orden blir för få och för små.

NU vil jag ha helg. Soffan - tända ljus - god mat - vin och min bästa underbaraste Finaste!

Åt helvete med konventionerna och alla företsatser om hälsa och annat.



Kommentarer
L

Du är min alldeles egna lilla mupp! Älskar dig.

2011-01-07 @ 16:12:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0