Tänka tankar

Länge sedan jag bloggade......det blir lätt så när man har mycket att göra och nätet här ute är ju inte det bästa. Jag har också funderat blogg och facebook är tight att hålla igång bägge. Men jag får se hur det blir för bloggen gillar jag och jag skriver när jag vill och hinner.

Nu är allt på plats men fortfarande en hel del lösa trådar i Tälje. Vi har gott om tid på oss så det är lugnt. Jag har semester just nu, det är verkligen tudelade känslor kring det. Jag gillar ju att kunna sova ut och bara göra det jag vill men efter en stund blir jag rastlös. Jag tänker kring det här med semester: man vill vara ledig men egentligen varför har man sommarsemester? Lättaste tiden på året att komma upp för det är ljust - långa kvällar vilket gör att man får mycket fritid även efter kl 17. Alla (rent generellt) gillar sommar och sol så folk är gladare. Whats not to like?
I november.........snö, blött, slask och mörkt. Är det inte då man vill vara ledig???? Jag tycker det.


Jag har också lyssnat på en bok och när den var över insåg jag en jävligt tänkvärd grej.

Allt det goda är inte gott
Allt det onda är inte ont

Självklart är det inte en speciellt nydanande tanke men ett annat sätt att säga att det finns två sidor på varje mynt. Det ska man tänka på tycker jag. Bara för att du handlar på ett visst sätt i ett gott syfte kan det mycket väl göra och vara skit för andra och även den du gör det för. När du gör ont för någon så kan det vara i ett syfte som gör dig gott.....

Boken som fick mig på tankar heter "Kommer aldrig mer igen" av Hans Koppel. Läs den eller som jag: hör den!


Såg också en film igår: "Familjen Jones" se den! Verkligen - riktigt bra och igen tänkvärd.

Jag gillar att se höra och göra saker som är lite komplexa och som gör att man kan fundera ett varv extra och i det hitta och komma fram till något nytt. Tänka tankar helt färdiga och inse att man ofta - alla - ÄVEN DU tänker för fort och i det tar beslut eller gör omdömen som är grundat utan att tänka ett varv extra.
Fundera det har man tid till när man har semester - Ellerhur?



Kommentarer
J.P

Trevlig semester!Å du... fortsätt med skrivandet:)

2011-07-20 @ 17:20:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0