Jag måste gifta mig

Midsommarhelgen och firandet gick bra - över förväntan, får man säga det? Det var det alla fall. Riktigt trevligt och jag har träffat många intressanta människor. Igår började jag tänka på att packa ihop och åka tillbaka till stan men kom underfund med att: nix jag får stanna kvar. Så vi städade, jag eldade sopor. Jag gillar att elda.

Idag vaknade jag tidigt av klockan men så fort jag tittade ut så kändes det så underbart! Att få vakna här - i en alldeles fantatik miljö. Väldigt helande.

Resan till Liljeholmen gick bra, jag satt mitt bredvid två män som verkade vara kollegor eller alla fall känna varandra. De småpratade och den ena, en man med fårat ansikte, silvergrått hår, lite solbränd och med trekvartsbyxor och pikéskjorta såg ut som klippt ur en Dressmanreklam. Jag kopplade av och läste min bok.

Jobbet har varit intressant som alltid - jag har klurat ut att jag måste gifta mig med Lovisa. Det verkar vara ett kriterie att heta Karlsson i efternamn för att få jobba på mitt jobb så vill jag behålla jobbet så... Jag har idag fixat praktikplats till två deltagare, haft ett trepartsamtal och gjort massa annat administrativt. Jag har också tillsammans med Ewa, syndat lite och shoppat. Det blev tygskor, en fin kofta, linne, kjol och en tröja. Jag fixade också badtofflor till både mig och Lovisa.

Just nu sitter jag på tåget hem, jag är själv i hela vagnen, riktigt nice, Sverige susar förbi och jag funderar på livet, kvällen och middag. Kanske man ska äta något. Vet inte riktigt. Lovisa är hemma nu för att ta emot hantverkare sen måste hon eventuellt åka tillbaka och jobba mer. Hon har idag börjat nytt jobb, då vill man visa framfötterna ju - Ellerhur?


Kommentarer
DD

Hmmmm...ska du heta Järnhäll-Karlsson eller Karlsson-Järnhäll eller bara Karlsson? ;D



2011-06-27 @ 19:24:00
Lovisa

Det blir svårt... Vad röstar du för Marina?

2011-06-28 @ 22:08:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0