Vem vet hur det slutar?

Idag har jag tagit bilen till jobbet. Jag gick upp tidigt och smög omkring (men inte så bra) för Lovisa har sovmorgon (ledig dag) packade med mig min väska och vräkte på stereon och fot iväg. Väldigt skönt men faktiskt - det är skönare med tåg. Jag trodde aldrig jag skulle säga en sådan sak men faktiskt.

När jag kom till Liljeholmsgaraget upptäckte jag att jag tagit med mig mn sambos plånbok OCH min egen......jag lär inte bli populär hemma idag.....jag vet ju att det är JAG som inte ska ha plånbok för jag handlar onödigheter. Men idag har jag 2 plånisar så vem vet hur det slutar?

Jag ska på lunchen åka in till Centralen och ladda ett kort för tåget, efter jobbet ska jag sedan till Salem och träffa Sara. Med lite tur får jag äta middag med både henne och Sebastian. Det ser jag fram mot. Jag ska ta en tur till lägenheten också och kolla om det är något jag ska ta med hem.

Det blir en spännande dag tror jag det blir lite matchning och lite fixa så det känns skönt.
Det är helt underbart ute så det kan bli en glass i solen tror jag.
På radion på vägen upp pratade de på RIX-fm om att SVT ska göra sig av med sina hallåor....jag vet inte att jag tycker det är något speciellt samtidigt som jag håller med Sofia lite om att det är ett sätt att profilera sig och sticka ut. SVT behöver det i konkurrensen om tittarna.

En annan sak de pratade var miljöminister Carlgren som tydligen burit skinnjacka i plenisalen. Aja baja! DET får man tydligen inte för där ska man ha kavaj. Jag började då tänka hur det kommer att se ut i framtiden.
Med alla i generation -90 som är piercae och tatuerade högt och lågt, klädstilar som verkligen sticker ut. Jag tror personligen att vi står inför stora förändringar i det som idag är striktare sammanhang. Banker, chefspositioner och politiskt - den nya generationen tar över. Den äldre stammen lär få sluta stirra och lyfta upp tappade hakor, de lär få göra något åt sin hicka och svälja morgonkaffet istället för att sätta det i halsen för nya vindar och ideal tar över. Så det är bara att gilla läget - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0