Veckan har skakats av nyheter

Veckan har skatats av nyheter - som alltid, varje vecka. Det jag har reagerat på den här veckan är naturligtvis igår och tusnamin över Japan. Det är imponerande trots allt vilka enorma krafter det är - hur totalt utan någon som helst pardon som det ödelägger stora delar. Vi blev oroliga igår eftersom Linda är i Australien och vi har släkt och vänner i USA. Men det ser ut som om de klara sig. Linda är på en helt annan sida så hon får bara vara försiktig så går det bra.  Men många klarade sig ju inte och med tanke på hur otroligt stort skalv det var så gissar jag att dödssiffran kommer bli hög.

                                              

Mot naturen har man inget att säga till om, då är vi alla små.

En annan nyhet som fick stor uppmärksamhet var det faktum att Anton Hysén går ut som homosexuell. Det är inte klokt hur Nyhetsmorgon gör en stor deal av det och en av de stora frågorna är:

Ska Anton nu gå på Pride!!!??? (fanfar!!!!) Va? Är DET signifikativt för att man är homosexuell?
Naturligtvis blev det anstormning på pappa Glenn och HUR tycker du och HUR känner du nu?

Faktum är att jag tror att det mest är de homofobiska män som tittar på fotboll som känner uppståndelsen över detta - de känner sig lite lurade och deras stora skräck (och lite lite önskan) är att det ska vara en homosexuell man i laget. Det är ju så att män som spelar fotboll klappar varandra inte bara på axeln när det går bra eller dåigt i en match - det är faktiskt så att det är då männen får en chans att kramas och ta varandra i rumpan och riktigt vara män...... De kan sen stå i omklädningsrummet och i duschen och smygkolla (och ibland avundsjukt glutta) de kan slåss i duscharna och brottas lite halvhjärtat så där.


                                                   

Men nu har Anton tagit udden av det där - inte för killarna i laget - jag tror att de har vetat länge. Jag tror att det är åskådarna på läktarna och killarna i sofforna hemma som nu inte riktigt vet HUR de ska handskas med detta. Faktiskt så tror jag det.

Jag tror att han är samma kille som innan och jag tror att han spelar precis lika bra fotboll (eller dålig).

Anton själv - ja jag tror att det kan vara så att pappa frågat till slut: Va gillar du inte tjejer? och Anton svarar
Nä ru Glenn.... Jag tror inte det var varken större eller svårare än så - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0