Vilken dag!

Det är en kamp

Jag inser hur destruktivt jag levt till viss del. Jag ändrar beteende och mönster och förändringen ger nya förändringar och det kräver en acceptans från mig själv. Den är svår att hitta ibland. Jag brukar säga att man inte ska ångra det man gjort för att det är de saker som gör en till den man är idag. Men. Just det. Men. Faktiskt finns det saker eller personer eller händelser jag ångrar. Jag önskar att jag hade kraften då att säga nej. Att välja mig själv. Att inte låta mig dras ner. Faktiskt finns det personer jag skulle vilja servera sanningar och faktiskt bara få fråga hur fan kunde du? Det har gjort så mycket skit med mig och det har gett och ger ännu efterverkningar för mig på flera plan.

Det har gjort mig illa.

Med stöd och hjälp tar jag mig framåt och bort från det. Jag sliter hårt för att räta upp. Jag ramlar, faller och blir liten ibland. Det blir bättre. Jag hittar vägar till ett bättre och starkare jag. DET är positivt och skönt.
Jag skriver här, jag skriver opublicerat och jag skriver i min "andra" blogg. Det är lite av mig i vart forum och det i sig ger en helhet. I bilen pratar sjunger och skriker jag för mig själv det ger lugn.
Hemma pratar jag med Lovisa, hon lockar lirkar och lindrar. Alltid med värme förståelse och en kram. Riktigt bra. Det ger energi och möjlighet att känna det jag känner just nu.......

Wow!! Vilken dag! Har haft de sista presentationerna och för övrigt har vi gjort gruppövning, kollat arbetsmarknaden, gjort lite tester och skrattat. Fantasisk grupp och jag har så kul. Jag blir inte ens trött! Om en stund ska vi ha möte och sedan ska jag handla hem lite mat och fylla kylen som jag i morse upptäckte var tom...

Ikväll blir det lugnt, jag vill egentligen köpa det där spelet som jag vill ha men jag hinner/orkar nog inte idag. Tänkte eventuellt sola om lusten till det är lika stark när jag kommer hem. Jag vet att det är städat och fixat hemma så jag behöver bara bara njuta. Vi hjälps verkligen åt med allt. Jag skulle behöva titta lite på Golfen idag eller så gör vi det tillsammans en annan dag.

I am one happy camper!

Bra för mig - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0