Att spela en roll

Just nu ska jag ställa mig och kopiera en massa prov inför fredagen med gruppen, jag skulle vilja göra ett eget test också - ett jag brukar göra med större grupper. Jag får se om jag hinner få till det.
Till det hör att eleverna blir lite lurade och det gillar jag ^^

Jag ska också göra ett ärende som jag verkligen behöver och tror kan bli bra. Bra är det också att jag idag kan styra min dag själv i mångt och mycket.

Det jobbiga med att sitta här på kontoret är att det finns de som står bredvid och "tvåtaktar" - det blir då svårt att få något gjort - å andra sidan bloggar jag ju tydligen mest så då är det väl inte så mycket gjort ändå? Jo då jag är multieffektiv och sitter och gör två tre fyra saker samtidigt. BRA av mig!! Men folket bredvid pratar och berättar den ena saken mer oviktigt och ointressant än den andra. Höjadre blir det också då jag helt plötsligt får mig en rolig historia till livs. Varför gör folk så? Det är sällan man möter folk som verkligen ÄR roliga.......ju. Det som är jobbigast men också väldigt smickrande är att de ofta ber mig om hjälp kring olika saker. Jag ska nog sätta upp en skylt vid min plats .....

                                                                   

 

Fast jag skulle mest av allt vilja hänga upp:

Kanske har vi trevlig middagsgäst, Reneida är bjuden men förkyld så vi får se om hon kommer. Tur hon inte är man för då hade hon varit nära döden nu. Hon är en stark kvinna som också har en liten prinsessa hemma så jag sa att hon nog skulle ta det försiktigt och vila lite lagom. (kan tjejer det?)

Jag tror att jag ska rätta lite prov en stund - då lär jag känna mig väldigt lärarlik en stund - bara glasögonen käckt på näsryggen som fattas!


 Det gäller att spela en roll - att komma in i "the right mood" så att säga. Då kan man klara vad som helst och då ger man rätt intryck - Ellerhur?



Kommentarer
L

EeeehE

2011-03-18 @ 08:51:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0