De tycker att jag är en jävla apa

Igår gjorde jag goda köttbullar till Sara, Lovisa och mig. Vi kollade tv samtidigt för att köket var INTE klart. Faktiskt vilka jävla klåpare de är på Tumba Golv. En "knöl" var under mattan på tre ställen så det är inte bra gjort i hallen! Likaså hade de informerat mig om att de skulle ta fram kylen men inte fan hade de gjort det!!


Idag skulle de komma halv 8 så jag tog det lugnt på morgonen och avvaktade killarna. En kille kom, min gissning är att de sagt på morgonen att en åker till nr 43 och fixar lite snabbt så kunde den andra göra annat och de kunde sluta tidigt - det är ju fredag........MEN när han kommer säger jag till om kylen och då himlar han med ögonen. Då frågar jag hur det kommer sig att det är knölar på golvet under mattan i hallen. Det svarar han inte på.

Jag har ringt till Tumba Golv och någon Niklas svarade att de skulle återkomma till mig. Det har de inte gjort. Lovisa är hemma idag så jag ska ringa henne och kolla av hur det blivit med allt och sedan ringa dem igen.
Jag fattar att de tycker att jag är en jävla apa men det skiter jag högaktningsfullt i.
Sitter och ringer dem just nu faktiskt.
Och jag fick svar att nej det ska inte se ut så där dessutom har killarna ljugit och skrivit i sin arbetsorder att de dragit fram kylen igår!!! Näru Glenn! Men nu skulle de titta på detta och återkomma till mig.

Min förhoppning är att de får antingen göra om allt igen och då blir det skit för oss för att det är skit att vara utan kök och hall eller så får de dra av på priset till Akelíus och då ska VI ha del av den reduceringen. För det är ju egentligen Akelius jag har fodran hos och om killarna på Tumba Golv tycker att jag är en apa så är det ingenting mot vad personalen på Akelius kommer att göra.

Idag hade jag avslut med admin gruppen och vi gjorde fruktsallad. Jättegott med massa blåbär, melon, äpple och druvor. Jag fixade också nötter att ha till. Riktigt gott.
Om en liten stund är det avslut med Servicegänget de som gått sina 15 veckor nu. Dettta innebär att de inbjuder till lunch som de tillagat så det blir bara äta idag!! Det blir tydligen 3 rätter!!! Så där ja!



Imorse drog jag igång en maskin tvätt och satte tumlaren med en annan - det är otrolig lyx. När jag slutar så ska vi åka till Flen - det känns SÅ skönt! Det var länge sedan vi var där och jag längtar verkligen. Det blir vin värme och trevligt sällskap. Vi åker nog hem imorgon igen för vi vill ha egentid hemma också och fixa färdigt i lägenheten. Hur som helst blir det en skön helg det vet jag. Lovisa och jag brukar titta på varandra när vi äter gott och tänder ljus och bara har det skönt.....och så säger vi: Åh nu har vi det så där jobbigt - livet är för tungt - hur ska vi orka?????



För det är sannerligen inte lätt att leva vårt liv.........Ellerhur?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0