Slösöndag

Efter jobbet i fredags åkte vi till Kvarntorp. Det var underbart skönt att komma dit. Jag lagade lite mat till Robert mig och Lovisa (Catarina jobbade) sedan drack vi lite vin, fixade lite i stugan, stod i Ladan och drömde lite och faktiskt bara var. Catarina kom och vi pratade lite med henne. När vi står och tar en kvällscig så ser vi skidspår på åkern. Lovisa säger att jo  jag ska nog åka Vasaloppet nästa år........Nej säger jag det klarar inte du, du klarar inte ens hälften. Sen skrattar jag och säger du fixar fan inte ens 10 varv på åkern här. DÅ säger Lovisa: ATT jag gör!!! Jag ska bevisa för dig.

När vi sedan dagen efter vaknar så ordnar Catarina grötfrukost och sagt och gjort Lovisa på med skidor och ut i spåret!!! Och JA - jag ger mig. Hatten av och med min fulla respekt - jag är verkligen imponerad. Hon gjorde det.

Vi åkte sedan till Sötälje och när vi duschat åkte vi till Liljeholmen för ett glas vin hos Ia och sedan bjöd Ia på födelsedagsmiddag! Så vi åt på Texas Longhorn. Det var otroligt gott - jag åt ribs, Ia fajitas och Lovisa entrecôte........ 300 gram! Det var grymt gott och trevligt. TACK snälla Ia!! (nästa gång är vi här så ska jag svänga ihop något gott och det får bli snart!)

            

Tillbaka till Sötälje och hämta Sara och Viccan och sedan köpte vi lite smågodis och två filmer. Den ena såg vi igår, den var tung och otroligt sorglig. Men visst bra på något sätt. Jag har drömt om den inatt och den stannar liksom kvar. Om en stund vaknar Lovisa hoppas jag (annars får jag väcka) då blir det When in Rome och frukost i soffan med täcke!!!

                            
Blir nog en slösöndag känner jag. Jag ska däremot fixa lite jord och krukor till mina vårblommor som jag odlar här hemma för balkongen till sommaren.


                                                             

Det gäller att vara ute i god tid - Ellerhur?



Kommentarer
Malin "Ronja Rövardotter" Björk

Hallå, hej!

När blir det middag igen? Måste ju ses och höra om hur Lovisa har haft det. Har inte velat ringa, för jag tänkt att ni skulle få ägna tiden åt varandra nu när ni har varit ifrån varandra ett tag.

Men jag gissar och tror att hon har haft det sjukt kul därborta och jag hoppas att du har klarat dig bra utan henne. Men det vet jag att du har trots saknaden, du är ju en stark tjej :)

Ser fram emot att ses och prata massa skit (och din/er grymma matlagning såklart).



Hälsa Lovisa så mycket och säg att jag kräver att få se MASSOR av bilder :D



Kram till er tjejer.

2011-03-06 @ 10:53:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0