Å ena sidan

Det är lite glest mellan inläggen just nu. Det beror mest på att jag håller undervisning hela dagarna vilket gör att jag inte hinner helt enkelt. Just nu är deltagarna i eget arbete och jag har en chans.....

Igår läste jag som alla andra kring det faktum att man mördat Usama.....jag är lite kluven i ämnet. Jag tycker å ena sidan att det är kan man säga bra? att han inte finns mer, men å andra sidan kan jag tycka att det ökar trycket på vedergällning som kan ske vartsom i världen. Hade man fängslat honom hade vedergällning kanske mer skett i det land han fängslats i, ja USA då. För å ena sidan är det dem det gäller fast å andra sidan är det en världsangelägenhet....

Jag tycker å ena sidan att det är hemskt att hans son blev skjuten och kvinnan, det är ju inte de som stod bakom dåden 9/11. Å andra sidan kan jag känna att har man blandat sig med ett pucko och inte tar avstånd så har man valt så att säga....

Som ni ser, det är inte lätt att ha en ståndpunkt i det här ämnet. Det som känns glasklart blir helt plötsligt inte så klart när man vrider och vänder det lite.
Å ena sidan har jag svårt att bestämma mig men å andra sidan så behöver jag nog inte det. Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0