Viktigast just nu

Helgen har varit fantastisk. Resan till Göteborg var trevlig rolig och mycket bra. En roadtrip är aldrig fel.

 På väg ner mot Göteborg

I Göteborg var det mulet, många spårvagnar (kolla vart den ska!!!) och fullt på hotellet. Vi var på sjukhuset och där var det fantastiskt. Vi blev bägge två imponerade över de framsteg som gjorts. En positiv livssyn och starka familjeband löser uppenbarligen det mesta. Lovisa och jag hade en underbar lördagskväll på tu man hand i Göteborg och egen tid/kvalitetstid är alltid bra.

På söndag var vi tillbaka på sjukhuset och då med jordgubbar och glass som var mer än uppskattat. På vägen hem sedan fick vi klart för oss att Sara mådde dåligt och så fort vi var tillbaka i Södertälje efter att ha lämnat bilar och fixat så åkte vi till akuten med henne. Halv 12 kom vi hem och då var Sara inlagd, igen.
Måndag kom med lite städande hemma på morgonen och sedan var det fullt ös på jobbet. När jag gick hem ringde jag upp den familjemedlem som det uppstått dilemma kring under fredagen och vi bestämde att ses och prata på torsdag. (kanske kryptiskt men privat, jag väljer att inte alltid ta allt här av mängde av skäl. Det största skälet är att det är saker som finns i min ryggsäck - mina problem att brottas med. Ingens fel jag är helt ansvarig själv till min tolkning av mina egna erfarenheter i livet. Nu blev kanske även detta kryptiskt men du anonyme kommentator: Det får det vara der då. Min blogg mina ord och min sanning. Inget man måste dela, läsa eller bry sig i om man inte vill själv.)

Sara har nu fått gjort de undersökningar hon behöver för att man ska kunna ställa en diagnos och det ser ut som om jag och Lovisa får rätt som de legitimerade Googlare vi är. :) Diagnosen går jag inte ut med här för jag väljer att låta Sara själv informera de hon vill ska ha den informationen. Det är skönt dock att det är klart och jag hoppas och tror att det kommer att bli bra med rätt insatser.

Ikväll vill jag bara hem. Jag är trött och vill ha egen tid med Lovisa - det känns viktigast just nu.
Imorgon kommer en kompis och fikar, på torsdag har jag samtal som jag skrev innan och på fredag är det Saras födelsedag. Det är mycket nu, så det gäller att hålla koll på allt.
Många bollar i luften kan man säga - Ellerhur?


Kommentarer
Anonym

Det är inte kryptiskt!!! Bara fegt och lågt!!

2011-05-17 @ 19:42:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0