Utan en tråd på kroppen

Jag har funderat på det här med att sova. Ända sedan jag var liten har jag behövt ett täcke för att kunna sova. Jag minns hur vi åkte till landet (Småland) när jag var liten och jag låg i baksätet i bilen. Jag tog alltid en jacka eller en filt över mig för att kunna sova. Resan var drygt 4 timmar och vägarna var inte så bra på den tiden. (stenåldern)
Hur som, nere på landet (fortfarande Småland) så hade vi gamla täcken - tunga täcken fyllda med typ tagel. Det var det bästa, jag älskade att sova med dem. Jag gillar svala men tunga täcken som gör mig varm och trygg. Då kan jag sova bra. Allra helst ska det också vara mörkt.

Är jag sjuk hemma kan jag inte ligga i soffan och somna om jag inte har en filt och helst ett täcke. Ligger jag helt utan så somnar jag inte. Verkligen så är det bara.

MEN och tydligen finns det alltid ett men. När jag solar solarium. Då somnar jag nästan alltid. I solariet har jag inget täcke. Jag har inte ens kläder. Där ligger jag med mängde av starkt ljus rakt i nunan i en tub som blir kletigt varm. Och jag somnar.

Starkt ljus, svettigt, utan en tråd på kroppen, i en miljö som är stökig på något sätt med ljud och det faktum att det inte är hemma - och jag somnar.
Jag kan inte för mitt liv räkna ut vad det beror på.

Det är väl bara så att det undantagen bekräftar regeln - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0