Av hela mitt hjärta

Det är ju omöjligt att göra en update av allt som hänt men å andra sidan är det väl ingen fara med det. Ett par saker sticker ut mer än andra så det får utgöra min update.

Jag har bytt jobb - jobbar numer i Flen. 10 minuter till jobbet! 10!!!!!!!!! Det är så otroligt skönt, jag jobbar inte heltid så det är lite segt faktiskt men jag tänkte mig att få tid till min bok nu. Jag är kvar en dag i veckan på Lernia - det har hänt en del saker där så jag jobbar måndagar i Stockholm. Mitt nya jobb är intressant och utmanande, jag har redan upptäckt ett par elever som är lite extra att bita i och det gillar jag. Att jobba på gymnasiet är också en utmaning och puff för jag får tänka som fan själv och det är oanade möjligheter med materialet jag jobbar med. Utmaning verkligen! En del av mig saknar Lernia och jag önskar av hela mitt hjärta att det hade gått att ordna något som gjorde att det gick att kombinera med mitt boende......

Jag har också tagit bort min Facebook - alltså lagt den till vila. Det var inget svårt beslut och just nu får den vila - jag har vänner IRL och de som vill ha kontakt med mig vet ju hur de får tag i mig. Jag ÄR inte en websida eller ett socialt forum på nätet - jag är en person. Det var omständigheter som fick mig att göra det och som sagt inget svårt beslut.

Jag har också bytt telefon - jag har Lovisas gamla nummer numer. Sara har min lur - också allt detta på grund av omständigheter - men det funkar det med.

Bygget hemma fortskrider även om det går fördjävla sakta i mina ögon, snickaren är inte speciellt förtjust i mig - men jag gillar inte honom heller. Han stönar låter och är inte speciellt trevlig. Dessutom överfakturerar han oss det är jag övertygad om. Snart har vi toa och dusch och DET blir en lättnad. Att leva utan har satt spår på många sätt och det är inte bra. Jag längtar efter att duscha hemma hos mig. När jag vill.

Den sista veckan har jag fått två mail av två gamla deltagare och DET är så himla kul. Jag har verkligen haft förmånen att träffa många intressanta människor under mitt år på Lernia. Det är en ynnest att få ha kontakt med dem. Nu ska jag sätta mig och skriva till några av dem och sedan blir det ett inlägg till här - ett som är fyllt av åsikter. Det brukar jag ju ha till förtret för vissa - men det är ju hur jag är - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0