Ultraalfahanne

Idag har vi fixat hemma - vi har eldat, grävt, krattat, burit, sågat, byggt, ordnat och donat. Kännsk kanon  och ändå - det är minst lika mycket kvar. Det är väl det som är husliv........

Köpte Melissa Horns nya skiva häromdagen - den är bra. Jag gillar henne som fan. Ett av spåren heter " det känns ännu sämre nu" - hon är inte jättepositiv men fan hon ÄR bra.

Husbygget går framåt - vi har golv och väggarna är färligt nära att vara klara.
Den här snickaren. Allvarligt. Jag gillar inte män. Punkt. Eller nej jag måste utveckla.

Han har noll och ingen humor eller jo det har han nog men han är inte rolig och han förstår inte mig men å andra sidan har jag inte träffat en enda man som gör det. Han tycker att han är liiiite lite bättre än alla andra. Han tycker han är lite överlägsen. (han kan spika det ska jag ge honom)
Häromdagen pratar vi vid lunch och då pratar vi om att Audin har en bensinlampa som lyser konstant trots att den är full på bensin så vi har bestämt för några dagar sedan att köra den tom så att kanske det kan lösa biffen. Snickaren frågar vad det är för bil och jag berättar att det är bilen som står där utanför, en Audi A6 -98.
Han säger då att: det är ju inte bra för det kan bli kondens.
Jag säger att jo men det får gå och det är ingen fara. (jag är INGEN supermek och låter allt bara vara)
Då säger han: Ja det finns alltid lite kondens i tanken och det kan gå upp i förgasaren!
Jag skrattar lite försiktigt och säger att DET får det vara värt.

VA?????????
What??? Förgasare? I den bilen FINNS det ingen jävla förgasare! Jag orkar inte tillrättavisa honom - jag låter honom tro att han är en ultraalfahanne och att jag inte kan något om bilar än mindre om min egen bil.
Han går ut och fortsätter spika - han gör det bra - det sa jag va? Men han pratar med sig själv och han stönar så jag undrar vad fan han egentligen gör där ute.

När han åker hör vi hur hans egen jävla bil behöver ny fläktrem - men det säger jag inte åt honom för vad fan vet jag?

Jävla tesosteron - Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0