JÄVLA TESTOSTERON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hade tänkt att blogga idag, jag är inte i undervisning men nu blev det bestämt att jag ska göra besök på praktikplatser så jag ska ila iväg igen.

Idag hade jag behövt blogga.
Jag är förbannad på systemet som gör det svårt för Sara att plugga nu när hon ÄNTLIGEN bestämt sig. Eller ja, det blir inte svårt egentligen för henne men jo det blir det och dyrt för mig. Jävla systemet - jävla rättslöshet.
JÄVLA TESTOSTERON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är förbannad på hennes pappa. Han tycker vi ska ta hennes underhållsstöd från försäkringskassan.
1273 kr per månad får hon då av försäkringskassan.

Hon har bott själv och har telefon, katter, internet.
Hon behöver resa hem på helgerna - resan kostar - maten kostar.
Hon behöver någonstans att vara på loven - mat och lite något kanske......
Hon behöver kläder skor och annat.


Det kommer bli dyrt. Systemet säger att om hon får klara sig på det hon får.

Annars får hon sluta plugga. Hon vill plugga.
Jag vill att hon ska plugga.

Då får jag betala.
Det kommer bli dyrt. För mig.

Det måste ta mig fan vara underbart att bara skaffa 6 barn och sedan helt vara utan jävla ansvar.
Säkert hänger jag ut här i bloggen. Det får man nog inte göra.
Men man får fan inte bete sig som han gör eller  - Ellerhur?



Kommentarer
DD

Men får hon inte ta studielån/studiemedel?



Klart att han inte vill betala, det blir ju dyrt för HONOM. Strunta i att hans barn blir utan utbildning. Drabbar ju inte honom.



Föresten, det är ju bara att skaffa sig fem barn till illsnabbt, så får du 7000 kr i barnbidrag varje månad. Klappat och klart!!! ;D



2011-09-22 @ 12:34:58
Neidan

Häng på du! I det här läget så är det ENS BARN det handlar om. Gör man inte allt för sina barn? Hmmmm....



Styrka till dig och en stor jävla kram för att du är en så bra mamma!

2011-09-22 @ 13:05:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0