Morgonpisset

Oj oj oj. Idag har jag massor att skriva och egentligen ingenting.

Jag lyssnar rätt mycket på radio när jag åker bil, det är för det första så att jag har en väldigt dålig stereo och har noll och ingen täckning så det blir rätt mycket P3. Morgonpasset: ja, det ÄR inte kul. Denna värmländska tjej som låter som en sämre variant av Mia Skäringers alter ego gör mig kollrig, den andra tjejen, Martina är inte bättre hon. De två tillsammans har en i mina ögon tråkig, uttjatad och trist dialog. De alternerar mellan att vara klämkäcka och feministiska till att vara lite "inne" och kvinnliga. Det går så där tycker jag. Denna manliga sidekick de har med för ja han blir inte mer än så. Kodjo är inte kul alls. Han pratar om saker och det bara verkar som om han inte tänkt igenom en enda tanke innan han börjar prata. Han blandar in en massa engelska ord och det låter så fruktansvärt fel. Noll naturligt.

Så här beskrivs programmet: Morgonpasset i P3 hör du varje morgon, en härlig start på dagen. Här får du
senaste nytt varvat med filosofiska utsvävningar, humor, kultur.

Filosofiska utsvävningar? Nej det tycker inte jag. Lite spånigt och aningen pinsamt tycker jag. Rix morgon Zoo, MixMegapol och Vakna med the Voice är program med samma stuk och konkurrensen är hård men Morgonpasset känns som om de försöker göra en egen grej men det blir lite platt. Vad mig anbelangar kan de börja kalla det för Morgonpisset 

Det blir lite som Kanal 1 och 2 jämfört med Kanal 5 och TV4............ De spelar däremot mest varierad musik och DET ska de ha en eloge för. Sen är det den kanal jag har täckning hela vägen med och det är också ett plus. Trots allt är musiken viktigast. Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0