Avslutning

Idag hade jag avslutning för klasserna.

Under hösten har jag haft som jag skrivit här - en av de mest fantastiska grupper jag någonsin haft. När jag undervisar pratar jag ofta om hur jag älskar vin och när vi pratar tex logistik har jag använt krossade tomater som exempel. Inte vilka krossade tomater som helst utan den bästa sorten som FAKTISKT gör skillnad i matlagningen. Gruppen är kanonskön - utan att nämna namn så:
Fnissiga - ambitiösa - trötta - busiga - seriösa - tillåtande - hjälpsamma och helt underbara.



Idag gav de mig mitt favoritvin, en fin blommar och.......krossade tomater! Jag blev rörd och berörd, att de minns och tänker på mig på det sättet. I och för sig - jag tjatar ju hål i huvudet på dem med mitt vin och mina tomater men ändå! Jag älskar mitt jobb!

Nu ska jag åka och handla lite och sedan ta mig lite ledigt några dagar, det blev inte preics den ledighet jag tänkt men det blir bra. Jag ska se till att ordna BRA saker för grupperna när de är tillbaka. Den nya gruppen har mycket att leva upp till och de gör ett gott jobb måste jag säga. Det kanske faktiskt är så att i Södemanland finns det bättre folk?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0