Snabbare än snabbt

Har länge sett reklamen för Femal Balans. Det gäller klimakterievallningar bland annat. Kvinnan står i ett kök och när hon tagit Femal och får en vallning så känns det tydligen som om hon står med huvudet i en fläkt och baken/ryggen i en kyl/frys.........

http://www.youtube.com/watch?v=wwtEkKFymp0&feature=related

Tro mig - jag ska prova den där tabletten. Jag har väldigt svårt att tro att det kommer bli SÅ mycket bättre.
Det är verkligen jobbigt periodvis. Det komer som en kåre utmed hela ryggen och upp i nacken. Jag vaknar på natten och är hur varm som helst. Detta trots att det är kallt ute.
För ett tag sedan var det ju 20 minus ute och vi försökte med allt vi har att skapa värme hemma inne. Elementen gick på fullt med turbofläkt och allt. Vi tände ljus i hela huset och lade ut filtar vid extra kalla platser, stängde ytterdörren snabbare än snabbt och vi stängde dörren mellan våra delar i huset över natten. På natten vaknar jag och är varm - så där snuskigt varm. Går upp och sänker värmen stänger av turbofläkt och öppnar dörren till "andra" delen. Den dörr som min underbara sambo stängt för att inte släppa ut den lilla värme vi lyckats få ihop när det var så kallt. Sedan lägger jag mig och känner en sval bris äntligen komma genom huset.

Vaknar och går upp och känner mig pigg. Ett stycke sambo vaknar en timme senare och fryyyyyyyyyser! Det är kallt. Men jag märker inte det. Jag är precis lagom varm nu. Sambon som nu fått en halvkass start på dagen går upp och drar igång alla element och fläktar som går. På eftemiddagen och kvällen är det samma igen.
När vi ska lägga oss är det i diskussion kring hur vi löser natten. För jag fryser ibland men alltid på natten är jag varm som en kamin. På det sättet har vintern verkligen varit rätt skön tycker jag. I natt vaknade jag och då slog det mig att vintern trots allt snart är slut.
Sommaren kommer - jag älskar sommar och värme. Men. Inte på natten.
Jag undrar hur jag ska klara vintern. Det får nog bli de där tabletterna, kanske gör de alla fall lite av det reklamen lovar. Man får hoppas på underverk - Ellerhur?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0