Kan inte minnas

Idag och imorgon jobbar jag i Stockholm så jag blir kvar här inatt. Igår var jag aktiv på dagen och fixade till tvättmaskinen och städade hemma. När Lovisa kom hade jag fixat köttbullar och potatismos och sedan gjorde vi: ingenting. Faktiskt absolut inget. Lyssnade på musik, pratade och bara var. Otroligt skönt. Ja, jag fick tvättat en del också men inget flaxande eller så utan lugn och ro. Bästa på länge faktiskt.

När jag gick och la mig igår virvlade det i huvudet av massor och jag fick ritkigt bra ideér till min bok, är det någon som tror att jag minns det idag? Skulle inte tro det - jag blir så irriterad på mig själv men det kommer väl tillbaka. Jag har det kvar i stora drag men kan inte minnas hur jag riktigt tänkte.....

Sara gjorde en tatuering igår och den var riktigt fin. Ska försöka åka till Salem och träffa henne en sväng idag tänkte jag. Hade tänkt att träffa pappa också - får se hur jag får ihop det.
Kanske jag också borde träffa någon kompis när jag ändå är här,,,,,, jag är så värdelös på sådant. Men jag eftersom jag ändå ska till Salem borde jag nog........ det var länge sedan......ja kanske det alla fall.

Snart fyller Lovisa år och jag ska fixa lite till hennes dag också, god mat kan jag avslöja och en present som jag försöker få till........hon försökte regissera mig igår men se den gubben gick inte.
Nu ska jag strax åka härifrån men först ordna en foundation - imorgon är det halvdag för deltagarna och sedan hade jag tänkt äta med Ida och sen hem - men nu planerade en kollega att jag ska ha ett möte efter dagens lektioner och då blev jag lätt frustrerad - jag gillar inte att folk duttar i min tid. Jag jobbar på timme och kan välja att åka hem kl 12 if I so please.......men nu blir det en lunch med Ida och de andra och sedan ett möte på annan plats så det löste sig fint. Det kommer bli trevligt tror jag.


Snart är det vår.........jo jag tycker det - jag får tycka som jag vill. Ellerhur?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0